Boek Review #1 | Doodskuur

Follow my blog with Bloglovin



Hey! In dit artikel ga ik voor jullie Death Cure (Doodskuur) reviewen, dit is het derde deel en ook laatste deel (- de prequels) van de Maze Runner trilogie. Benieuwd? Druk dan snel op lees verder. Let wel op want dit artikel kan spoilers bevatten!

Als eerste heb ik wat informatie over het boek zelf, ook de beschrijving van de achterkant staat hierbij..
Naam: De Doodskuur.
Schrijver: James Dashner.
Uitgekomen: 2011 (Nederland: 2015)
Vertaler: Rogier van Kappel.
Beschrijving: wicked heeft alles afgepakt van Thomas: zijn identiteit, zijn geheugen en ook zijn enige vrienden –die uit de Laar. Maar het einde is in zicht. De beproevingen zitten er bijna op, na een allerlaatste test. De  vraag is of iemand die zal overleven. wicked beseft echter niet dat Thomas’ herinneringen veel verder teruggaan dan de organisatie vermoedt. Thomas weet dat hij niemand kan geloven en niemand kan vertrouwen. Of toch?
Thomas is ontsnapt uit het labyrint. Hij overleefde de Schroei. En hij zal alles op alles zetten om zijn vrienden te redden. Toch kan alleen de waarheid zelf een einde maken aan de wereld van wicked. De tijd voor leugens is voorbij.

Ik heb behoorlijk lang gewacht op dit boek, aangezien ik de vorige twee boeken heb gelezen en toen ik dit boek toen via Bol.com eindelijk bestelde was ik zo blij toen die de volgende dag binnen kwam! Ik kon dus echt niet wachtten om het te lezen, ik ben natuurlijk direct begonnen nadat de bezorger het boek afleverde en wauw. Vier uur later had ik hem uit. Maar wat vind ik er nou werkelijk van?

De kaft: Om te beginnen bij het begin vind ik de kaft behoorlijk indrukwekkend, het is een mooie afbeelding en het ziet er ook zeker niet verkeerd aan. Alleen ik snap niet helemaal wat deze afbeelding met het boek te maken heeft, alleen het gebouw snap ik.. Volgens mij is het namelijk zomer of zoiets terwijl het op de afbeelding duidelijk winter is aangezien er sneeuw ligt. Maar verder ziet het er mooi uit, niet te druk dus prima.
Het verhaal: Wauw. Ik had heel veel verwacht van dit boek en het heeft me zeker niet teleurgesteld. Het begin maakte me direct heel nieuwsgierig naar de rest en dat zelf vind ik altijd wel positief. Het verraste me soms behoorlijk aangezien ik sommige dingen compleet niet had zien aankomen (zelfs niet door de spoilers die ik allemaal al wist). Verder was alles erg mooi omschreven, gedetailleerd ook en dat is een enorm pluspunt voor mijzelf. Ook prachtig hoe James Dashner nieuwe wapens heeft verzonnen.
Wat ik heel wat minder vond was het aantal doden, het waren er niet heel erg veel maar mijn favoriet was jammer genoeg wel slachtoffer. Twee echt belangrijke personen gingen dood en bah wat baal ik daar van, natuurlijk hoort dat bij het verhaal maar ja liever niet eigenlijk.
Ook de personages zijn erg mooi omschreven en hun karaktertrekken zijn alleen maar nog meer naar voren gekomen en natuurlijk zijn er ook zat –leuke- nieuwe personages bij gekomen.
Hoe het is geschreven: Ik vond het een erg fijn boek om te lezen, er waren (gelukkig!) alinea’s waar ik erg blij om was aangezien ik nu een boek lees zonder.. Er zaten niet te moeilijke woorden in en het was zoals ik al zei erg gedetailleerd.

Het komt er dus op neer: dat het een echte aanrader is! Ja, het is jammer van de doden en dat de kaft niet helemaal logisch is in mijn ogen maar verder is het een geweldig verhaal! Ik raad het boek je dus ook echt aan, alleen lijkt het me wel veel verstandiger om eerst de eerste twee boeken (De Labyrint Renner en Schroeiproeven) te lezen.
Cijfer: Een dikke 9!

Dan was dit de review. Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad, als ik wat mis zet het dan vooral in de reacties en als je het boek zelf hebt gelezen ben ik benieuwd naar jouw mening.. xo Nienke.


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top