Zo jong als je wilt zijn

Hey! Ken je dat gevoel dat je denkt dat je te oud voor iets bent terwijl je dat iets nog hartstikke leuk vindt? Bijvoorbeeld dat het vreemd is wanneer je als vijftienjarige 'paardje' wilt spelen? In deze post ga ik het daar eens uitgebreid over hebben! Druk dus snel op; meer lezen.


Als je nou wilt of niet het is wel zo, steeds meer dingen waar je vroeger helemaal gek op was doe je niet meer. Misschien omdat je het nu kinderachtig vindt, niet meer leuk vindt of omdat je denkt dat je er te oud voor bent. Want wees eens eerlijk, hoeveel tieners van boven de dertien zie jij nog op zijn klimrek zitten spelen? Niet veel denk ik om eerlijk te zijn. Helemaal niet veel.

Vaak is het zo dat wanneer je op de middelbare school komt en van de basisschool af gaat jezelf al snel te oud vindt voor bepaalde dingen.. Hoe leuk de dingen vroeger ook waren, je bent nu van mening dat je er te oud voor bent. Jammer toch? Al die leuke dingen van vroeger die je nu niet meer doet omdat ze zogenaamd kinderachtig zijn. Hoe komt het nou eigenlijk dat je dat nu ineens kinderachtig vindt?

Waarom is aan een rekstok hangen nou eigenlijk ineens kinderachtig? Ik gok dat je het in de zomervakantie van groep acht vast wel hebt gedaan, maar vanaf het middelbaar doe je het toch veel minder. Komt dit door tijdgebrek of omdat je het gewoon niet meer vindt kunnen?
Ik zie wel eens brugklassers bij ons door de school rennen, of ze zingen en ik zie ze huppelen.. Dat vind ik bijvoorbeeld zelf behoorlijk vreemd, dat doe je toch niet meer is dan wat ik denk.. Maar ja, ze doen het toch en stiekem heb ik er wel een beetje respect voor dat ze dat durven.
Ik denk dat je dingen kinderachtig gaat vinden wanneer je naar het middelbaar gaat, waarschijnlijk komt het door de sprong van basisschool naar middelbare school. Je gaat je ineens groter voelen en wil dat ook laten zien, dus tja alle leuke dingen van vroeger worden kinderachtig. Bij de één begint dit eerder dan bij de ander.
Een ander voorbeeld: vroeger vroeg je altijd aan mensen; 'Zullen we spelen?' nu vervang je het woord spelen vaak voor afspreken. Geef maar toe, dit doe je vast wel.

Gelukkig zijn er nog wel een paar dingen die je blijft doen, minder waarschijnlijk maar je doet ze vast nog wel eens. Zoals pingpongen, rond om de tafel en voetbal, maar dan niet alleen met school. Met mijn vriendinnen doe ik ook nog wel eens verstoppertje in het donker en dat is gewoon echt leuk!

Wat wil ik hier nou eigenlijk mee zeggen?: Het komt er eigenlijk op neer dat je dingen niet meer gaat doen omdat je op de middelbare komt, dan zijn die leuke dingen zogenaamd kinderachtig. Nou, wanneer je ze dan toch weer doet zul je merken dat ze misschien nog wel leuker zijn als vroeger. Dat komt omdat je nu meer kunt, je kunt bijvoorbeeld s' avonds laat echt verstoppertje in het donker doen.. Iets wat veel leuker is dat het gewone verstoppertje.

Dan was dit het voor deze keer. xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top