De Toekomst


Ik denk sinds we het hier met natuur- en scheikunde over hebben gehad steeds vaker na over hoe de toekomst er nou werkelijk gaat uit zien, met al die robots enzovoort waar ze het nu al over hebben.. In deze post zet ik alles wat ik van de toekomst verwacht even op een rijtje, verder ben ik ook erg benieuwd wat jullie denken dat er in de toekomst allemaal gaat gebeuren?


Steeds dichterbij
Als je het nou wilt of niet het is een feit, de toekomst komt steeds dichterbij.. Zoals ik in mijn vorige post ook al zei; we worden ouder. Maar als je ouder wordt komt ook de toekomst steeds dichterbij, de één heeft hier veel zin in terwijl de ander dit niet heeft. Sommige mensen denken hier eigenlijk gewoon niet over na en laten alles gebeuren.. Maar ja, het is dus zo dat we steeds dichterbij de toekomst komen..

Robots.. Bah
Aangezien we al redelijk in het digitale tijdperk -volgens mij heet het zo- leven kunnen we vast ook wel dingen zoals robots verwachten. Nou ben ik nog niet echt voorstander van robots, ik bedoel uiteindelijk kunnen ze alle banen die wij hebben en hoeven ze er geen geld voor.. Ra ra wie krijgt er een baan? De robot. Dus, ik snap niet helemaal wat we met robots moeten.. Wij mensen zijn al behoorlijk aan de luie kant in het algemeen en met robots wordt dat waarschijnlijk alleen maar erger. Het enige voordeel aan robots is dat omdat ze dan onze banen nemen dat we mooi veel tijd voor ons zelf hebben.. Zouden robots dan ook eigenlijk kunnen bloggen? Dat lijkt me best wel dom..

Wat denk ik dat er allemaal in de toekomst komt?
Ik denk sowieso dat er robots komen, jammer genoeg, maar ook dat er nog veel meer elektronica komt.. Zoals een machine dat automatisch voor je kookt, en hiermee bedoel ik niet een magnetron met een magnetronmaaltijd ;). Of dat er vliegende auto's komen, dat lijkt me trouwens best wel handig dan hebben we ook nog eens files in de lucht... Nee grapje, met vliegende auto's kun je lekker gratis vliegen -tja, benzine enz. moet je wel betalen- maar geen vliegtuigen meer (nog meer werkloze mensen..)
Verder denk ik dat muziek steeds elektro wordt, je weet wel met alleen maar geluid en steeds minder zang.. Ik ben daar niet zo'n fan van dus liever niet. Maar ik denk ook dat werkelijk alles digitaal wordt, dat je werkelijk alles via een tablet, telefoon of computer gaat doen.. Of dat leraren ook robots worden en dit lijkt me echt helemaal niks, wat ik al helemaal niet voor me kan zien is dat psychologen robots zijn. Je gevoelens uiten tegen een robot? No thanks!





Nog meer robots..
Ik weet niet zeker als ik dit geloof maar het kan maar zo zijn dat ooit op een dag de robots de wereld overnemen, ik bedoel ze zijn best wel slim met hun computer brein.. Nog meer redenen om dus geen robots te nemen ;)

Wat wil ik graag in de toekomst?
Uh, als eerst natuurlijk vrede en niet zoveel gedoe in de wereld zoals nu. Ik hoop ook echt dat mensen elkaar eens gaan accepteren, ook al heeft de ander een ander geloof of wat dan ook (zo moeilijk is dat toch ook helemaal niet?). Verder, hopelijk worden kleren wat goedkoper net zoals elektronica want dan kan ik er meer van kopen.. Ook zou het mij wel goed uitkomen als de hele wereld gewoon voorzien is van een gratis wifi netwerk, want tja dat is wel erg handig wat mij betreft ;)


 

Wat hoef ik niet in de toekomst?Gelieve geen robots, misschien viel je het al op in deze post maar ik ben niet zo van de robots. Ook hoef ik geen oorlog of zoiets, ik denk sowieso dat niemand dat wil. Tja, sommige mensen misschien wel maar de meerderheid denk ik niet.


Dan was dit het voor vandaag, hopelijk vonden jullie het wat :) xo Nienke

Wat willen jullie (niet) graag in de toekomst?



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top