Dear World #1


Hey in deze post ga ik een soort van brief schrijven voor de wereld waarop wij leven. Dit is de eerste brief van deze reeks want er komen er echt nog veel meer, deze gaat over de natuur trouwens. Dus laten we snel starten!



 Dear World,
Soms snap ik niet helemaal wat mensen denken wanneer ze een lege zak chips op de grond gooien en er vervolgens niet meer naar omkijken. Of wanneer mensen al het plastic wat ze in hun zakken kunnen vinden op de grond smijten, of wanneer mensen kauwgom op de grond spugen. Ik bedoel we hebben zo'n mooie wereld!


Veel mensen begrijpen niet helemaal hoe mooi onze wereld wel niet is en hoe erg we hem/haar wel niet verzieken met al onze prut. Het is toch ook gewoon sneu hoe wij -de mensen- met de wereld omgaan, hoe we al onze troep maar van ons afsmijten en er vervolgens niet meer naar omkijken. Gewoon sneu is het.


De wereld is echt een plaatje alleen we verzieken het steeds meer, we maken het steeds maar lelijker en stoppen maar niet met het vervuilen. Maar waarom vervuilen we nou eigenlijk? Alleen maar omdat we lui zijn, te lui om iets in de prullenbak te gaan gooien? Volgens mij is het toch echt een feit, we zijn te lui om iets in de prullenbak te gooien -er zijn wel uitzonderingen, gelukkig!-

  
En dan ook nog de fabrieken met al hun vervuilende middelen.. Maar ook erg belangrijk, de dieren. Ik bedoel hoe jagers deze dieren zo pats boem dood schieten, hebben ze er wel eens medelijden mee? Ik zou dat echt niet kunnen hoor! Of de dieren die we eten zonder te weten wat er met ze is gebeurd, wat voor een naar leven ze wel niet hebben gehad voordat ze bij ons op het bord terecht kwamen. De plofkip bijvoorbeeld.





Ik denk echt dat we voorzichtiger met de wereld om moeten gaan, minder troep zomaar van ons afgooien en de dieren met meer respect behandelen.. 

Dan was dit het voor vandaag! Ik hoop dat jullie het wat vonden.. xo Nienke.

ps: ik ben van plan om wat tags te gaan doen en te maken, nog voorstellen?
pps: ik heb alle foto's zelf genomen dus vermeldt er een link bij als je ze overneemt!  

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top