Ouder worden

Ouder worden, iedereen wordt het. Je kunt er niet aan ontkomen, ook niet aan de voor- en nadelen die het met zich meebrengt. Ik kwam op dit idee toen ik bij de verjaardag van mijn opa was en ze het hadden over een vrouw in onze familie waarmee het erg slecht gaat.. Dus, ouder worden.. Is dat wel zo leuk?

Ouder worden.
Je kunt er niet aan ontkomen, zoals ik hierboven al zei want echt iedereen wordt ouder. Om precies te zijn je bent nooit meer zo jong als je nu bent, of als je nu bent want met de seconde wordt je ouder. Je gaat eerst van baby naar peuter, dan ga je naar kleuter, schoolkind, puber, adolescent, volwassene en dan oudere (bejaarde) zoals ik ooit heb geleerd voor biologie. Maar ja, ouder worden brengt een hoop voor en nadelen met zich mee..

Nadelen
Als je een puber begint te worden, oftewel rond de dertien jaar of ouder bent, is het vaak zo dat je er naar uitkijkt om ouder te worden. Voornamelijk om zestien, achttien jaar oud te zijn. Maar waarom nou eigenlijk? Nou omdat je dan dingen mag die je nu nog niet mag, bijvoorbeeld alcohol drinken of een tatoeage laten zetten zonder toestemming enz. Maar dan denk je niet echt na over de nadelen van ouder worden, ik deed dat tot vandaag ook niet echt maar nu ik dat wel heb gedaan ben ik best nog wel blij dat ik jong ben.
Waarom? Omdat bij ouder worden gewoon behoorlijk wat nadelen horen..
  1. Je moet gaan werken, natuurlijk kan dit hartstikke leuk zijn maar als je een beetje pech hebt dan is werken niet echt leuk.
  2. Je bent hartstikke verantwoordelijk, oh wat lijkt dit mij moeilijk.. Rekeningen, kinderen -als je die dan hebt- en nog zoveel meer... Allemaal dingen/personen waar je voor moet gaan zorgen. 
  3. Je gaat steeds meer mensen verliezen.. Dit lijkt me nog het allerzwaarste aan ouder worden, de mensen verliezen. Ik zelf ben nog niemand uit mijn familie verloren, maar er zijn zat kinderen die geen twee opa's en oma's meer hebben.. Nou hoe ouder je wordt hoe meer mensen je verliest, zoals bijvoorbeeld de belangrijksten.. Je ouders. Nou ik kan me echt geen leven zonder voorstellen, ook niet zonder bijvoorbeeld je broer of opa en oma.
  4. Je moet weer stoppen met werken, als je een leuke baan hebt is het natuurlijk heel wat minder als je met pensioen moet.
Volgens mij waren dit ongeveer de basis nadelen van ouder worden, natuurlijk heb je er veel meer zoals bijvoorbeeld dat je sneller last hebt van dingen maar dit waren de belangrijksten volgens mij.

Voordelen
Natuurlijk heeft ouder worden ook heel erg veel voordelen, het is ook iets waar veel mensen naar uitkijken en ik kan ze er best gelijk in geven hoor. Sommige voordelen zijn ook nadelen, dat ligt natuurlijk maar net aan je mening.
  1. Verantwoordelijkheid, vanaf je achttiende mag je echt alles kiezen en veel mensen zijn daar altijd wel blij mee. Vanaf het moment dat je op jezelf woont kun je ook eindelijk elke dag kiezen wat je eet, wanneer je eet en hoelaat je naar bed gaat ;)
  2. Drinken, ik denk dat best veel mensen dit wel belangrijk vinden. Ik zelf niet echt, maar velen wel. Je kunt vanaf je achttiende alcohol drinken.
  3. Werken, als je nou eenmaal een leuk beroep hebt dan is werken best wel leuk.
  4. Geen school meer, oh hier kan ik me nou echt op verheugen. Weg met het huiswerk, de proefwerken en de so's, weg met de leraren. Yes!
  5. Kinderen krijgen en later kleinkinderen krijgen, oké dit lijkt me echt een heel leuk iets van ouder worden.. Kleine jij's zien rondlopen op de wereld :)
  6. Trouwen, dit is echt iets wat ik zo graag wil doen. Als ik de ware vind dan wil ik wel trouwen als de tijd daar rijp voor is. Wees eens eerlijk, jij ook? Ik zie het al voor me, vooral de voorbereidingen lijken me ook leuk.. Een jurk halen, taart kiezen, een locatie kiezen en alles. Geweldig :)
Dat waren wel zo ongeveer de voordelen, net zoals hierboven er zijn er vast nog wel veel meer hoor.

Dan was dit het, het spijt me trouwens dat ik een tijdje niks gepost heb. Ik ga vanaf nu proberen één of twee keer in de week te posten. Hopelijk vonden jullie het wat en tot de volgende keer! xo Nienke.

ps: wil jij graag ouder worden? 

 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top