Boek Review #2 || Mannen die vrouwen haten

Hey! Vandaag heb ik een nieuwe boek review voor jullie, het is van een boek wat ik sinds donderdagavond eindelijk eens uit heb. Ben je benieuwd naar mijn mening over dit boek, lees dan snel verder!


Titel: Mannen die vrouwen haten
Schrijver: Stieg Larsson (1954-2004)
Uitgever: Signatuur
Uitgegeven in: 2008
Vertaler: Tineke Jorissen-Wedzinga
Prijs: 19.95
Achterkant tekst: "Mensen hebben altijd geheimen. Het is alleen de vraag hoe je daar achterkomt." -Lisbeth Salander
Twee tegenpolen, Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander. Hij is een charmante man en een kritische journalist van middelbare leeftijd, uitgever van het tijdschrift Millennium. Zij is een jonge, gecompliceerde, uiterst intelligente vrouw met zwart geverfd haar, piercings en tatoeages, én een uitermate goede hacker. Samen vormen ze een ongewoon, maar sterk team.
Mikael wordt benaderd door oud zakenman Henrik Vanger. Veertig jaar geleden is de zestienjarige Harriët Vanger op mysterieuze wijze verdwenen en vermoedelijk vermoord. De zaak is echter nooit opgelost en inmiddels verjaard. Toch wil Henrik Vanger graag dat Mikael zich hier nog eens op stort.


De kaft:

De kaft kun je zien op de afbeelding hierboven als je dat nog niet was opgevallen. Het eerste pluspunt is hoe gaaf ik het vind dat er echt een duidelijk kleurenthema is, wat ook aanwezig is bij de twee vervolgen (wel met andere kleuren). Verder snap ik wel ongeveer wat de kaft met het boek te maken heeft, ik gok namelijk dat het Lisbeth moet voorstellen of Harriët. De kaft is dus erg mooi wat mij betreft.



 De inhoud:

De proloog had me echt direct te pakken, het was een ontzettend mooie proloog die ook direct mijn nieuwsgierigheid opwekte. Wauw, de proloog was zo mooi echt waar. Ik baalde dat het onderwerp van de proloog pas laat in het boek echt verder ging maar als proloog was dit stuk perfect.
De eerste paar bladzijdes waren echter heel moeilijk om door te lezen, het was heel lastig om dit te begrijpen. De eerste honderd bladzijdes waren dus wat lastiger om door te lezen. Maar daarna werd het echter steeds beter.
In het begin van het boek snapte ik niet helemaal wat Lisbeth ermee te maken had en wanneer en waarom ze nou gingen samenwerken. Maar toen kwam het eindelijk en wauw, dat was me ook echt een mooi moment. Zeker één van mijn favoriete momenten was dat.
De rode lijn van het verhaal was voornamelijk uitvinden wat er met Harriët is gebeurd. Maar toen het eindelijk bekend was, wauw. Het was best onverwacht, ik ga niks voorzeggen ;) Maar vooral het verhaal achter alles was ontzettend onverwachts en mooi. Het had me zeker te pakken als ik heel eerlijk moet zijn.
Maar het einde viel me wel weer een beetje tegen, het was net als in het begin erg lastig om door te komen. Concentratie was gewoon ontzettend belangrijk.



Beoordeling:Het boek was ontzettend mooi maar was soms dus echt lastig te begrijpen. Dus dat laatste was zeker een minpunt, je moest je altijd maar blijven concentreren op het boek wat best lastig is. Het is ook echt een heel dik boek, 560 bladzijdes.
Ik kijk dus zeker er naar uit om het vervolg te lezen en het vervolg daarop (die ik allebei waarschijnlijk ga reviewen).

Ik geef dit boek daarom een 8, omdat het gewoon soms echt heel lastig was om door te komen.


Dan was dit het alweer! Hopelijk vonden jullie het leuk en interessant, ik ben ook van plan om de vervolgen te reviewen. Alleen dit kan nog wel even gaan duren omdat het echt dikke boeken zijn. In elk geval, dit was het alweer. Morgen komt er waarschijnlijk een OOTD online maar dat weet ik nog niet helemaal zeker. xo Nienke.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top