Film Review || Starving Games

Hey! Vandaag heb ik een film review voor jullie zoals ik gisteren al zei, het is van de film The Starving Games en dit is een parodie film op The Hunger Games. Parodie houd in dat het nagemaakt is op een grappige manier om het een beetje belachelijk te maken.. Benieuwd geworden? Druk dan snel op lees verder! ps: er kunnen spoilers in deze post zitten.


Ik heb deze film volgens mij vorig jaar al een keer gekeken, vrijdag kwam een vriendin van mij logeren en hebben we deze film ook gekeken via Youtube, vandaag heb ik hem nog een keer gekeken samen met mijn zusje. Maar het allermooiste is, hij blijft gewoon grappig!

Naam: The Starving Games
Uitgekomen: 2013
Duur: 83 minuten (1 uur, 23 minuten)
Cast: Maiara Walsh (Kantmiss = Katniss), Brant Daughtery (Dale = Gale) en Cody Allen Christian (Peter = Peeta) en meer..




In de Starving Games draait het voornamelijk over Kantmiss, het persoon wat Katniss moet voorstellen. Ze heeft een zusje Petunia (oftewel Prim in The Hunger Games) en haar moeder zegt niks meer, doet niks meer sinds de dood van hun vader. Dale (Gale) is nog steeds de jachtpartner van Kantmiss maar is ook haar vriendje.

Dan heb je natuurlijk gewoon de boetedoening net zoals in het origineel wordt Petunia (Prim) gekozen, alleen wat wel anders is.. Petunia smeekt Kantmiss om haar plek in te nemen en na haar puppy ogen gebruikt te hebben doet Kantmiss het. Voordat de jongensnaam wordt getrokken stormt Peter (Peeta) naar voren en bied zich aan als tribuut. Wanneer Peter en Kantmiss naast elkaar staan fluistert Peter nog in haar oor; "Ik heb me aangeboden om samen met jou te zijn, ik vind je leuk."
Er is verder niks voorafgaand behalve de momenten waarin President Snowball (President Snow) en Seleca (eerste spelmaker) praten. Opmerkelijk is is dat Seleca telkens reclame maakt via zijn baard voor een merk, zoals Starbucks en Nike.


Als ze dan uiteindelijk in de arena zitten gebeuren er werkelijk de domste dingen, Kantmiss wordt geraakt door een Angry Bird en er verschijnen bomen uit het niets. Kantmiss heeft ook al direct ruzie met een meisje om een rugzak, wat best wel vreemd en bloeddorstig eindigt. Ook zie je hoe een jongen doormidden wordt getrokken met een string..
Peter wordt vrienden met de beroeps en doet dit omdat ze stoer zijn, ze willen hem meenemen naar het gala met limo en al. Wanneer Rue doodgaat gaat niet Kantmiss zingen maar Taylor Swift, PSY komt ook langs met zijn dansje van Gangnam Style.
In het begin van de film kwamen Harry Potter, Ron Wemel en Hermelien Griffel ook nog even langs.

Ook heb je natuurlijk de bijenkorf waardoor de Beroeps worden weggejaagd.. Ook dit gaat iets anders, Kantmiss krijgt de bijenkorf op haar hoofd namelijk.
De scene waarin Peter zich vermomt gaat wat anders.. Hij wordt namelijk geen modder/stenen op de grond, maar taart.

Wat ook nog erg opmerkelijk is zijn de twee extra presentatoren die af en toe hun commentaar geven. Maar het einde deed het hem echt, waarom? Nadat de twee personen mogen winnen wordt ingetrokken begint Peter over de bessen, wat doet Kantmiss? Ze schiet Peter neer.






Mijn mening: Ik vond het een ontzettend leuke film, je hoeft er niet veel bij op te letten en je kunt er echt om lachen. Ook zitten er wel een paar dingen in die ik minder grappig vind maar dat is een kwestie van humor, iedereen heeft namelijk een ander soort humor. Sommige dingen waren dus ook vaag en soms werd er een beetje flauw gedaan.
Mijn cijfer voor deze film is een 7.5

De trailer kun je hier zien:



Ik heb de film in het Engels gezien via Youtube dus waar die in het Nederlands ondertiteld is weet ik niet precies.

Dan was dit het! Heb je deze film ook gezien? Zet dan vooral je mening in de reacties want ik ben benieuwd! xo Nienke.





CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top