Leren in de vakantie


Hey! Vandaag een post over leren in de vakantie, iets wat makkelijker lijkt dan het werkelijk is. (voor mij).. Dus laten we maar snel beginnen!
 
Wanneer je vakantie hebt heb je altijd mooi de tijd om te leren, niet de hele dag door natuurlijk maar je hebt meer tijd om te leren dan tijdens een schoolweek. Daarom leren ook velen vaak in de vakantie, alleen ik heb daar wel een beetje moeite mee heb ik ontdekt. Ik gok dat er ook wel meer mensen zijn die hier een beetje moeite mee hebben dus daarom heb ik een post met wat tips voor leren in de vakantie.

Tijdstip
Als je gaat leren is het altijd belangrijk wanneer je gaat leren, als je binnen tien minuten weggaat kun je het misschien even doorlezen maar daar heb je niet heel veel aan. Ik raad je aan om s' ochtends te beginnen met leren. Eerst gewoon een beetje uitslapen, je dan klaarmaken, vervolgens ontbijten en dan leren. Ik vind het altijd fijner om s' ochtends te leren, soms niet maar meestal wel. s' Middags kan ik daarin tegen me niet snel concentreren. Maar ja, dit is bij iedereen anders.

Hoeveelheid
Je weet vast wel dat je niet tien paragrafen binnen een uur kan leren, als je dat nog niet wist dan weet je het nu. Ik ben van mening dat het alleen maar kan wanneer je één of ander supersonisch brein hebt wat alleen aliens kunnen hebben. Tenzij de paragrafen super kort zijn. Dus ik raad jullie allemaal aan om het gewoon rustig aan te doen en niet teveel achter elkaar te gaan doen. Je hebt de tijd, vakantie he.

Door elkaar
Wat ook niet handig is om alles door elkaar te gaan leren. Eerst een paragraaf van biologie, dan een paragraaf aardrijkskunde en dan nog een rijtje woordjes. Vervolgens weer biologie, weer aardrijkskunde en dan weer woordjes en ga maar zo door.


Muziek
Ik vind het altijd erg fijn om muziek te luisteren tijdens het leren, vooral een beetje rustige of akoestische liedjes. Sommigen vinden het fijn om te leren met keiharde metal rock op de achtergrond en anderen leren liever in stilte. Zoek uit wat je persoonlijk het fijnste vindt en doe hier iets mee.

Vraag hulp
Deze vakantie ben ik veel bezig geweest met biologie, mijn vader heeft me van het begin af aan geholpen en daardoor snap ik er nu al veel meer van.  Bij mij helpt het enorm om direct vanaf het begin al hulp te vragen wanneer ik iets niet snap.

Overhoren
Er zijn meerdere manieren waarop je kan leren van overhoren. Ik laat me als eerste meestal een dag of twee voor de toets overhoren en dat helpt meestal goed. Ook heeft het in mijn geval nut om vriendinnen te overhoren, geen idee waarom maar dat werkt echt heel goed bij mij.

Telefoon.. Laptop.. 
Weg ermee. Ik probeer altijd het meeste weg te leggen maar toch, ik hoor mijn telefoon rennen en bye bye concentratie.

Drinken
Ik zet meestal altijd wat drinken dichtbij mijn leerboek, als ik dan dorst krijg hoef ik dat niet meer te regelen namelijk en dan ben ik minder snel afgeleid.

Dan was dit het voor vandaag! Morgen ga ik waarschijnlijk een film review online zetten ;) Hopelijk hebben jullie wat aan deze tips voor het leren, de meesten kun je namelijk altijd wel gebruiken. Tot morgen! xo Nienke.

Wat is jouw beste leer tip? 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top