No Go #1 || Scheldwoorden


Hey! Voor vandaag heb ik een real life post en wil ik het gaan hebben met jullie over wat serieuzere onderwerpen, ik denk er aan om hier een vaste column van te maken maar weet dit nog niet helemaal zeker. In elk geval, het eerste onderwerp: scheldwoorden. Benieuwd? Lees dan snel verder.

In dit artikel ga ik proberen om uit te met welke woorden je eigenlijk niet hoort te schelden in mijn ogen, welke scheldwoorden gewoon onbeschoft zijn en waarom en ook met welke woorden je dan wel kunt schelden. Nu moet je wel weten, ik heb hier best wel een eigen mening over maar er is gewoon kans dat je het niet met me eens bent en dan ben ik heel benieuwd naar jouw mening dus zet die dan zeker weten in de reacties.

1. Hoer
Sinds dit jaar ben ik zwaar tegen het woord hoer als scheldwoord gebruiken, waarom? Omdat niet elke hoer (netjes gezegd, prostituee)  er voor kiest om zo te zijn. Volgens mij beseffen heel veel mensen zich dit niet, niet elke hoer is vrijwillig achter een raam gestaan. Vaak zit er een heel verhaal achter waarom het zo is, hoe slecht ze het nu wel niet heeft en ga zo maar door. Als je dan zo nodig met zo'n woord wil schelden kies dan voor slet.
2. Kanker/Ebola enz.
In het begin van het jaar toen Ebola nog veel recenter was waren de jongens uit mijn klas echt pro in schelden met het woord Ebola. Dit is echt iets waar ik zo'n hekel aan heb, waarom schelden met iets waar mensen aan dood gaan. Waarom? Waarom? Waarom? Ugh.
3. Neger
Ik vind dit gewoon niks, dit doet me gewoon te veel aan discriminatie denken.
4. Turk/Marokkaan..
Ook hierbij, het is gewoon discriminatie en ik ben zwaar tegen discriminatie. Dus wat mij betreft dit gewoon niet, weg met deze woorden als scheldwoorden gebruiken. Sowieso waarom gebruik je dit als scheldwoorden?
5. Homo
Precies hetzelfde als hierboven en daarboven.
6. Godverdomme
Ik zal heel eerlijk toegeven dat ik hier ontzettend lang mee heb gescholden, alleen ik wou het niet echt dus heb ik een vriendin gezegd dat ze me elke keer mag slaan wanneer ik dit zei. Nou, hoe pijnlijk dan ook het heeft wel goed geholpen want ik ben er wel vanaf. Ik wou er graag mee stoppen omdat je er gewoon veel mensen mee beledigt, omdat het lekker inhoudt: god verdoem me.
7. Wanneer mensen aangeven dat ze iets niet fijn vinden als scheldwoord en dan doorgaan
Stel je voor dat iemand je vraagt als je wil stoppen met dat scheldwoord en je er ook een goede reden voor geeft, dan vind ik het wel zo redelijk om er ook mee te stoppen. Natuurlijk is dit lastig, maar probeer het dan sowieso niet te doen bij dat ene persoon.

Welke scheldwoorden zijn wel gepast?

1. Kneus
Wat mij betreft is kneus een prima scheldwoord.
2. Trut
3. Fandom scheldwoorden
Vooral mensen van The Maze Runner fandom (ook wel runners genoemd) schelden wel eens met woorden zoals sjakkel, shank, shuckface enz. Dit houdt allemaal gewoon iets van kneus in.
4. Kut / Lul
Volgens mij worden deze woorden echt heel vaak gebruikt, ik heb er ook geen probleem mee en gebruik deze woorden ook wel eens.
5. Fuck
Precies hetzelfde als hierboven.

Wat te doen als je wilt stoppen met een scheldwoord?Stoppen met een bepaald scheldwoord kan best wel even duren, hoe langer je het al gebruikt hoe lastiger. Je kunt net zoals mij zeggen tegen iemand dat die je elke keer mag slaan bij dat woord, of dat je tien cent per keer geeft. Verzin gewoon dingen die je niet graag doet want dan denk je wel beter na, daarbij als je het dan doet wordt je er voor gestraft als het ware en dat helpt wel.

Dan was dit het alweer! Hopelijk vonden jullie het interessant. xo Nienke

Waar scheld jij (absoluut) niet mee? 
 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top