Perfect Timing || We Heart It & Tumblr



Hey! De meesten van jullie kennen van We Heart It en Tumblr wel, zo niet dit zijn sites/apps waarop je foto's kan delen en bij Tumblr kun je er ook een blog mee beginnen. Wanneer je redelijk vaak hierop zit zie je soms echt van dat soort dingen langs komen waar je direct jaloers om kan worden. In deze post ga ik daar wat over vertellen. Lees dus snel verder! ps: alle foto's in deze post komen van We Heart It en/of Tumblr.

Ik heb sinds vorig jaar een account op We Heart It en het valt me steeds vaker op hoeveel perfecte foto's er wel niet tussen je homepage zitten op We Heart It. Nou weet ik dat dit bij Tumblr ook vaak het geval is als je veel accounts volgt. Nou lijkt het allemaal wel met die foto's alsof ze het perfecte leventje hebben, maar is het eigenlijk niet gewoon de perfecte timing?

Je kent dit voorbeeld waarschijnlijk wel: je bent super geïnspireerd om iets te doen, bijvoorbeeld cupcakes maken. Je ziet in je hoofd al helemaal voor je hoe ze moeten worden en je hebt wat leuke voorbeelden opgezocht via We Heart It of Tumblr.. Vol enthousiasme begin je cupcakes te bakken, dan zijn ze klaar en kun je ze eindelijk versieren.. Alleen het gaat bij het eerste cakeje al mis, het wordt niet zo als je wil dat het wordt. Je probeert het nog een keer, weer mis en zo ga je even door. Het eindresultaat? Mislukte cakejes en je bent heel erg gefrustreerd.
Ik denk dat best veel mensen dit wel eens hebben, ik heb het vaak zat gehad (bijvoorbeeld bij mijn nagels, oh dat is echt vreselijk). Het is ook gewoon frustrerend als je het helemaal voor je zag en het geheel mislukt, gewoon echt niet fijn. Dan ga je je wel eens afvragen hoe het komt dat het anderen wel lukt, ze hebben gewoon heel veel geoefend en ze hebben soms geluk. Dus foto's maken, dan moet het ze eerst lukken.. Perfecte timing.

Zo'n foto lijkt me bijvoorbeeld ook echt heel moeilijk om te maken, toch zijn er mensen die dit wel kunnen. Het is gewoon wat je kunt of niet, de één kan dit en de ander kan wat anders. Maar met oefenen kom je vaak erg ver.

Dit is gewoon echt een geval van timing, dit is net zoals wanneer je zo'n bloem uitblaast en er een foto van wil maken. Het is echt de timing die deze foto zo mooi maakt, hoe beter de timing hoe beter de foto. Weer hoe meer je hier op oefent hoe gemakkelijker het gaat, dus als je van foto's maken houdt probeer zoiets eens :)

Als je zo'n foto maakt heb je volgens mij echt heel veel geluk, punt één omdat er niet veel takken zijn waar je zo gemakkelijk op kunt staan en die ook nog eens op zo'n locatie zijn. Punt twee omdat je op zo'n prachtige locatie bent. Op dit soort foto's kan ik best jaloers worden, dan heb ik echt zoiets van ik wil ook ik wil ook.. Maar onthoud, ook mensen die dit soort foto's kunnen maken beleven dit niet elke dag ;) Perfecte timing..


Dit is echter een foto die -bijna- iedereen kan maken, het haar is hierop dan wel geverfd maar je kunt zulk soort foto's ook makkelijk bij anderen maken. Dit is echt te doen.

Dan de ijsjes, je zag dezen al helemaal boven aan de post en ook over deze fab ijsjes heb ik mijn mening. Ook hier weer, timing en geluk. Ik denk echt dat je het geluk moet hebben dat je ijsje wordt gemaakt door iemand die dat zo goed kan, mijn ijsjes zakken vaak een beetje en lekken al snel. Dus zo'n foto lijkt me moeilijker om te maken dan de meesten denken.
            ps: welk ijsje lijkt jou het lekkerst? Mij die met spikkels ;)

Aaah! Ik hou van haar met een kleurtje, echt zo erg dus deze foto mag echt niet ontbreken als het aan mij ligt. Ik heb nou ook mijn eigen haar een beetje kleur gegeven, dit kun je zijn bij de OOTD van laatst. Het is niet zo fel en is met kleurspoeling, stiekem wil ik de volgende keer iets van paars of blauw ;)
In elk geval, ik vind deze foto ontzettend gaaf. Het is ook niet heel moeilijk om te maken alleen tja, je moet wel je haar verven of spoelen met kleurspoeling. Ik raad je ook echt aan als je je haren nog een keer wil veranderen van kleur kijk op We Heart It voor inspiratie (zoek wel in het Engels).


Conclusie:
Veel van deze foto's hebben dus echt met de timing te maken waarop de foto is gemaakt, sommigen kun je zelf maken. Toch ben je voor de meesten geluk nodig en is wat ervaring met fotografie best handig.

Dan was dit het alweer! Ja, dit is het tweede artikel voor vandaag aangezien ik het eerste een beetje aan de korte kant vond. Ik denk dat er morgen weer een Pure Randomness komt trouwens :) xo Nienke.


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top