School Life



Hey! Vandaag een post over school.. Mijn vakantie is volgende week namelijk alweer voorbij dus kan ik mezelf alweer wat voorbereiden.. Laten we snel beginnen!
 
School
Je kent het natuurlijk wel, school. Velen noemen het ook wel een gevangenis, of hebben er een andere domme naam voor verzonnen omdat het er gewoon vreselijk is. Huiswerk, vroeg opstaan, geweldige (kuch kuch) leraren en nog veel meer. Maar ja, van school leer je (dat is wel de bedoeling) en dan kun je later een betere baan krijgen dus er zit nog wel iets positiefs aan vast.
Huiswerk en toetsen
Mijn leraren zijn hier verschrikkelijk goed in, huiswerk en toetsen opgeven. Ik snap van huiswerk gewoon het nut niet om eerlijk te zijn.. Ik bedoel wat heeft het voor een nut om eerst vijftig minuten les te hebben en vervolgens thuis huiswerk te gaan maken voor hetzelfde vak? Geen nut. Toch maak ik meestal wel gewoon mijn huiswerk, ik heb namelijk geen zin om na te komen voor huiswerk.
Toetsen vind ik gewoon vreselijk irritant, ze irriteren me echt behoorlijk. De leraren bij mij op school plannen ons helemaal vol, gelukkig houden ze nog een beetje rekening met ons maar ook dat niet altijd. Maar wat ik echt vreselijk vind is toetsen vlak na de vakantie, vakantie is om in de relaxen en niet om in te leren. Wanneer gaan leraren dat nou eens snappen? Dinsdag na de vakantie heb ik namelijk heerlijk een biologie toets over van alles en nog wat. Yes.
Wat ook echt vreselijk is.. Om bezig te zijn in een hoofdstuk en dan een toets hebben over een ander hoofdstuk. Ik wil niet veel zeggen maar dan verwachten de leraren dat we huiswerk maken van het ene hoofdstuk en een toets kunnen maken over het andere hoofdstuk.. Je kunt ook gewoon herhalingslessen doen hoor. 

Leerkrachten
Mijn grote vrienden zijn dit. Ik heb één tip hiervoor, wanneer je je in het begin van het jaar slecht, brutaal enz. gedraagt spreken de leraren jou altijd aan ook al deed je amper wat. Wanneer je geen gedoe hebt met de leraar dan spreken ze je minder snel aan, wanneer je oplet en tussendoor een beetje zit te klooien wordt je ook niet snel aangesproken. Het is best simpel. 
Je hebt meerdere soorten leraar, je hebt gewoon een vreselijk slechte leraar die geen controle heeft of de leraar die teveel controle heeft of gewoon een leuke leraar en er is ook nog wel een leraar die er een beetje tussenin zit.
Ik heb wel een paar leraren en die irriteren me gewoon echt heel erg, eentje heeft tegen onze klas al een keer gezegd dat we toekomstloos zijn (hoezo aardig) en sommige leraren kunnen niks uitleggen waardoor ik thuis alles zelf kan doen.

Klasgenoten
In mijn klas zitten we een beetje in (ongeveer) dezelfde groepen elke les. Je hebt gewone kinderen, de kinderen die een beetje nerds zijn of die gewoon altijd naar de leraar luisteren, de kinderen die niet luisteren naar de leraar en er snel worden uitgestuurd en dezen zijn altijd wat populairder om het zo maar te zeggen. 
Een goede vriendin van me heeft dit juist niet, bij haar is de klas echt één grote groep en is er misschien een beetje onderscheidt. Dus elke klas is anders. 
Ik heb wel een tip voor je, hou rekening met je klas want anders irriteren je klasgenoten zich snel aan je. Ik heb meiden in me klas die zich echt irriteren aan anderen zo af en toe, soms doe ik dit zelf ook wel eens omdat onze klas behoorlijk druk is. Vaak is een drukke klas wel grappig maar als je bijvoorbeeld wiskunde niet snapt en er is binnenkort een toets.. De leraar wil uitleggen en niemand wordt stil, dan ben je er best wel klaar mee hoor zo af en toe.

De kantine
Wat ik echt niet snap is wat brood op de grond doet in onze kantine, of waarom er ham of kaas op de grond ligt. Wat is hier het nut van? Als je de kantine wil versieren haal dan gewoon wat glitters die je rond gaat strooien maar eten hoeft niet op de grond. Natuurlijk valt er wel eens iets en is dat vies om op te pakken maar om het expres op de grond te gooien. In de kantine bij mij op school zijn echt heel erg veel prullenbakken, vaak zitten ze erg vol maar toch ligt er zoveel op de grond en dat mogen de mensen met corvee lekker opruimen. Bij ons heb je wel eens corvee, ik ben dit jaar twee keer aan de beurt geweest en ik vind het vreselijk. 
Dus namens mij, als je de kantine wil versieren doe het dan met glitters en niet met voedsel.

Afleiding
Ik word best wel snel afgeleid om eerlijk te zijn, maar ik denk dat wel meer mensen dit hebben. School is namelijk de plek om snel afgeleid te worden, door je vriendinnen of door wie dan ook. 
Dan was dit het alweer. Hopelijk vonden jullie het leuk :) xo Nienke.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top