The Harry Potter Tag



Hey! Ik heb deze tag al heel vaak langs zien komen en ik ben een grote Harry Potter fan (oftewel een Potterhead) dus deze tag wou ik al een tijdje doen. Dus lees zeker snel verder!

 Nu is het eerst is het misschien handig om te weten dat ik dus echt een enorme fan ben van Harry Potter en de boeken al zo'n zeventien heb gelezen (het zijn 7 boeken) en ze irriteren me nog niet, ik blijf ze maar mooi vinden. Al lees ik voor de zeventiende keer hoe Dobby iedereen red dan blijf ik het nog prachtig vinden, stiekem ben ik van plan om binnenkort nog een keer te beginnen binnenkort.. Ook de films heb ik meerdere keren gezien en ik blijf ook dezen leuk vinden.

!pas op deze post kan spoilers bevatten!

Wat is je favoriete boek?
Als ik echt moet kiezen dan denk ik boek 7 (Harry Potter en de Relieken van de dood) aangezien dit het laatste boek was en eindelijk alles goed kwam. Natuurlijk vond ik het heel wat minder dat er zoveel mensen dood gingen hierin want ook mijn favoriete karakters kwamen hun dood tegemoet jammer genoeg. Vooral één van de laatste hoofdstukken vind ik prachtig, waarin Harry niet meer echt bang is voor Voldemort en gewoon zegt wat hij over hem denkt en alles. Maar de allermooiste scene vind ik waarin Harry zogenaamd dood is en dan Voldemort laat schrikken als het ware door toch levend te zijn.

Wat is je favoriete film?
Euh ik denk de Orde van de Fenix (deel vijf) omdat daarin de vuurwerk scene zit met Fred en George en die ontzettend mooi is geworden. Verder omdat Omber gewoon net zo'n trut was dat ik al dacht dat ze was, ik bedoel ze zag er precies uit zoals ik me had voorgesteld.

Wat is je minst favoriete boek?
Als ik dan toch moet kiezen denk ik toch dat ik voor de Halfbloed Prins (boek 6) kies aangezien Perkamentus daarin dood gaat en ik vond sommige stukjes een beetje saai.

Heb je stukken in het boek/ de film die je lieten huilen?
Ja, ik was nog maar acht of tien toen ik de serie voor het eerst las. Toen Perkamentus doodging moest ik echt huilen toen ik het voor het eerste las, ik weet nog dat mijn vader toen zei: 'Als je opnieuw begint dan leeft Perkamentus weer," Ook toen Dobby in de film doodging en ook in het boek had ik het er moeilijk mee.

Als je vrienden kon zijn met een Harry Potter personage, wie zou dat dan zijn?
Fred en George sowieso omdat ik ze hartstikke grappig vind en dat was dan ook de reden dat ik zo baalde dat Fred doodging.. Maar ook met Hermelien omdat ik best wel wat op haar lijk.

Wie is je favoriete personage?
Ron, want hij is het persoon wat altijd domme opmerkingen maakt en altijd een beetje de kneus van het stel is geweest en ik kan ontzettend om hem lachen.

Hoe zou je patronus eruit zien?
Ik vind deze vraag echt heel lastig maar ik gok dan op een papegaai omdat ik best veel praat maar een uil zou ook nog wel kunnen..

Als je 1 van de relieken van de dood mocht hebben, welke zou dit zijn?
De onzichtbaarheidsmantel, die is namelijk ontzettend handig en waardevol. Het lijkt mij heel fijn om zo af en toe eens onzichtbaar te kunnen zijn.

Welke afdeling zou je zitten?
Euh, ik denk Griffoendor.. Aangezien ik best dapper ben.

Als je iemand van de Harry Potter cast zou mogen ontmoeten, wie zou dat zijn?Emma Watson omdat ik echt ontzettend tegen haar op kijk, ze is gewoon een hele inspirerende vrouw is. Maar ook J.K Rowling zou ik echt heel erg graag willen ontmoeten.

Wat zou je favoriete vak zijn?
Verweer van Zwarte Kunsten, vooral als Lupos het geeft want hij was een ontzettend leuke leraar. Het lijkt me heel fijn om allemaal dingen te leren die je uiteindelijk goed kan gebruiken in je leven. Zoals de Patronus.

Welke positie zou je hebben in het zwerkbal team?
Geen wachter of jager want ik ben niet goed in vangen of gooien van een afstand, beukers weg smijten is ook niet echt mijn ding dus ik denk dan zoeker.

Wat is je favoriete quote uit de serie?

"Why Spiders? Why couldn't it been 'follow the butterflies'?"

Die is van Ron en ik ben het helemaal met hem eens.




Was je tevreden met het einde?
Behalve met al die leuke personages die dood gingen maar verder echt wel!
 
Hoeveel betekend Harry Potter voor je?
Heel veel. Ik heb mijn hele jeugd Harry Potter gelezen en gekeken, later ga ik mijn kinderen de boeken ook echt voorlezen of laten lezen.

Dan was dit het alweer! Hopelijk vonden jullie het leuk. xo Nienke   

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top