4x de tekst achter een lied

Hey iedereen! Voor vandaag heb ik vier liedjes uitgekozen waarvan ik jullie ga vertellen waar ze ongeveer over gaan. Wat het moraal is eigenlijk.. Ik heb geprobeerd niet te oude liedjes te kiezen en ik hoop dat dat is gelukt. In elk geval, laten we maar snel beginnen!

1. Bad Blood     -Taylor Swift

 Dit lied is al een tijdje uit en in deze versie met rapper erbij, ik ga een beetje van het origineel uit dus zonder al de rap erin.

Het lied gaat voornamelijk over dat Taylor iemand nog niet vertrouwd, dat de littekens van binnen nog niet genezen zijn. Dat het nog niet vergeven is. Dit kun je bijvoorbeeld goed zien.horen aan de zin: Band-aids don't fix bulletholes. Oftewel; pleister fixen geen kogelgaten. Het hele lied draait erom dat je iemand niet zomaar weer vertrouwd nadat hij/zij je iets heeft aangedaan.


2. Love Me Like You Do     -Ellie Goulding

Ik zou heel eerlijk zeggen dat ik dit lied best wel apart vind qua tekst. Volgens mij herhaalt ze bijna de hele tijd hetzelfde. Maar ja.

Het lied kent voornamelijk de tekst hou van me zoals je doet, wat volgens mij inhoud dat iemand op zijn eigen manier van haar houd en dat ze dat graag wilt. Ze zingt verder over dingen zoals: jij bent de kleur van mijn bloed of je bent de licht, je bent de nacht.. Ik snap het lied dus niet helemaal om eerlijk te zijn.



3. Pretty Girls     - Britney Spears and Iggy Azalea

Dit lied heb ik eigenlijk niet gekozen doordat het ene diepzinnige betekenis heeft maar omdat het juist nergens op slaat wat ze zingen. Kom op ey, ook als je die video erbij ziet.. In mijn ogen lijkt het alsof dit lied schreeuwt dat mooie meiden een geweldig leven hebben.


Over de hele wereld, mooie meisjes
Veeg de vloer aan met alle jongens
Giet de drankjes, breng het lawaai
(Het is Iggy-Iggs)
We zijn net zo mooi
Over de hele wereld, mooie meisjes
Spring over de lijn, aan de voorzijde
Doen wat we willen, krijgen wat we willen
(Waar ben je, Brit)
We zijn net zo mooi
Dat is dus een stuk songtekst en wauw, wat vreselijk vind ik dit eigenlijk. Maar ja, dat is mijn mening.

4. Uptown Funk        -Bruno Mars and Mark Ronson

Nu precies het tegengestelde van hierboven eigenlijk, een lied wat echt heerlijk is voor je zelfvertrouwen.

Bruno zingt eigenlijk de hele tijd, I'm too hot oftewel ik ben te heet en hoe vaker je het mee zingt hoe beter. Ik vind dit lied nog steeds geweldig, serieus. Degene die deze lyrics heeft verzonnen is een genie.





Dan was dit het alweer! Nu is het best belangrijk om te weten dat dit allemaal gebaseerd is op mijn mening en hoe ik een lied interpreteer en dat kan heel anders zijn dan dat je het zelf doet. Wil je nog zo'n artikel? Laat dan even een reactie achter met een leuk lied hiervoor en misschien doe ik het :) xo Nienke.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top