Dromen uitlaten komen!?


Hey iedereen! Vandaag heb ik weer een echt lifestyle gerelateerd artikel voor jullie en volgens mij heb ik de laatste tijd niet echt zo'n artikel gehad.. In elk geval, door mijn haar heb ik inspiratie gekregen en ja dat klinkt echt heel erg vreemd voor een lifestyle artikel. Echt heel erg vreemd. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Dromen laten uitkomen, het is uiteindelijk je doel om dit te laten gebeuren in je leven. Je kunt kleinere dromen hebben en ook veel groteren, het kunnen dingen zijn op je bucketlist of dingen die je gewoon vaak in je hoofd hebt zitten. Iedereen heeft ze wel, iedereen heeft ook andere dromen. In dit artikel ga ik je laten zien hoe je gemakkelijk kleine dromen kunt laten uitkomen en hoe je grote dromen kunt laten uitkomen..

Maar eerst.. Hoe komt het dat ik inspiratie heb gekregen door mijn haar!? Nou, ik heb zaterdagavond mijn haren opnieuw geverfd (met kleurspoeling) en ik keek net (zondagavond) op Bloglovin' en toen dacht ik ineens: ik wil iets met mijn haar doen voor een artikel. Ineens kwam het woord dromen in me op omdat mijn haar verven gewoon al heel lang een droom voor mij is, en het is nu gewoon uitgekomen.. Tada! Laten we nu maar eens beginnen.. (langste intro ooit.)

Kleine dromen laten uitkomen:
Sinds december was het één van mijn dromen om mijn haren te verven in een hele andere kleur, doordat ik hier zolang over door ben gegaan tegen mijn ouders heb ik het nu voor elkaar. Wat bewijst dit? Je bent doorzettingsvermogen nodig! Eerst waren mijn ouders niet heel erg fan van het idee dat ik mijn haar zou verven, ik wou het eerst ook roze, maar hoe meer ik er over doorging en hoe langer ik het volhield hoe meer ze het begonnen goed te keuren. Natuurlijk heb ik het niet helemaal geverfd en is het over een maand of twee er weer uit maar dan kan het gewoon weer overnieuw. Maar ik snap precies waarom mijn ouders me zolang tegenhielden, je moet namelijk echt zeker van je zaak zijn.

Wat ben je nou echt nodig om je (kleine) dromen uit te laten komen? Nou dit:
  • Doorzettingsvermogen.
  • Zekerheid, je moet echt zeker zijn van je zaak.
  • Een haalbare droom, je kunt niet denken dat de hele wereld in vrede leeft door je droom
  • Vertrouwen in je droom
Wanneer je onzeker bent over je droom raad ik het je echt aan om er niet aan te beginnen, wees er honderd -nee duizend!- procent zeker van dat je dit wil. Stel je voor, je wilt knalroze haar en je bent er niet helemaal zeker van en dan doe je het toch.. Het gaat tegenvallen, je kunt het lelijk vinden en ga zo maar door.


Grote dromen laten uitkomen:
Bij grote dromen denk ik persoonlijk al snel aan echte levensdoelen zoals wereldvrede, beroemd worden en ga zo maar door. Deze dromen zijn vaak ook veel minder haalbaar dan wat kleinere dromen, want als iedereen beroemd wil worden het spijt me zeer maar niet iedereen wordt nou eenmaal beroemd. Grote dromen kosten vaak ook echt heel erg veel tijd, waarom? Omdat je bij beroemd worden zoveel moet doen.
Mijn grote droom op dit moment is om een succesvolle blog te hebben, nou weet ik dat dit gewoon enorm veel tijd gaat kosten. Je moet dagelijks artikelen schrijven, foto's editen en ga zo maar door. Dit heb je met mijn blog ook en hoe bekender je blog wordt hoe meer taken erbij kunnen komen. Dit moet je niet kunnen stoppen, je moet tijd willen en kunnen vrijmaken voor je droom.



Wanneer je een grote droom wilt laten uitkomen raad ik je aan om dit stappenplan op te volgen:
  1. Begin klein: alle grote dingen hebben kleine beginnen.
  2. Verwacht niet teveel: na een week bloggen ben je nog niet s' werelds beroemdste blogger.
  3. Heb geduld: hetzelfde als hierboven.
  4. Maak er tijd voor vrij: zoals ik net ook al zei, je bent tijd echt heel hard nodig.
  5. Heb er vertrouwen in: zonder vertrouwen? Nee.
  6. Vraag hulp als het nodig is: hulp is altijd welkom, zoals een gastblog.
  7. Wordt niet teleurgesteld als het misgaat.  
Natuurlijk kunnen er niet duizenden bekende bloggers zijn, want dan is het niet meer origineel en hetzelfde geldt voor acteurs, schrijvers en ga zo maar door. Dus ja, hoeveel tijd je er ook insteekt en hoe goed je ook bent er is altijd kans dat het mis gaat. Natuurlijk is dit balen, maar dit hoort erbij.

 Bron
Dan was dit het alweer! Ik hoop dat jullie er iets aan gehad hebben en het een interessant artikel vonden. xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top