4x de tekst achter een lied #2

Heey! Een tijdje terug heb ik voor jullie van vier liedjes de betekenis verteld, vandaag doe ik dit opnieuw. Ik heb geprobeerd om een beetje 'nieuwe' liedjes te kiezen.. Ben je benieuwd? Klik dan snel op lees verder!


1. See You Again -Wiz Khalifa featuring Charlie Puth
Als eerste, wat een prachtig lied is dit zeg. Ik heb de tekst; "It's been a long day without you my friend and I'll tell you all about it when I see you again." al op heel veel edits gezien. Of een deel van de tekst. Ik ben van mening dat dit één van de weinige liedjes is waarbij de rap ook mooi past.

Als je het letterlijk vertaald komt het vooral hierop neer: het was een lange dag zonder jou mijn vriend, ik zal je alles er over vertellen wanneer ik je weer zie.
In eerste instantie dacht ik altijd dat de tekst erop neer kwam dat degene tegen wie het gezongen wordt er niet meer was, dat hij/zij dood was maar dat weet ik inmiddels niet meer helemaal zeker.
Het komt erop neer volgens mij dat ze uit elkaar zijn, niet als koppel maar als vrienden, dat ze allebei hun eigen weg volgen. Maar dat ze mooie herinneringen hebben samen, dat de zanger hem/haar alles verteld wanneer ze elkaar weer zien.
Ik denk dat de betekenis er achter is; ook al zijn we uit elkaar, ik heb nog steeds mooie herinneringen met jou en ik vertel je alles over wat ik heb  meegemaakt wanneer ik je weer zie.

2. Bitch I'm Madonna - Madonna featuring Nicki Minaj
Ik vind dit lied best wel leuk, vooral het eerste couplet.. Niet door de tekst maar gewoon omdat er een leuke beat in zit, je de tekst zo kent en mee kunt zingen..
De tekst is natuurlijk voornamelijk; Bitch ik ben Madonna. Maar het gaat vooral over losgaan op een feest, plezier hebben en ga zo maar door. Ergens vind ik het wel wat hebben dat ze de hele tijd Bitch I'm Madonna zingt omdat het wel haar zelfvertrouwen ermee kan laten zien.
Het lied is dus geschikt om te draaien op een feest of zoiets :))

3. Worth It -Fifth Harmony ft. Kid Ink
Ik luister dit lied niet super vaak of zoiets, maar ik vind hem wel erg leuk om zo af en toe eens te luisteren!
Er wordt vooral gezongen; "Cause baby I'm worth it.." en dat vind ik een geweldige lyrics. Ik vind liedjes waarin de zangeressen/zangers wat zelfvertrouwen hebben steeds leuker worden dus ook deze. In het lied wordt ook vaak gezongen dat hij het terug moet geven, dit stuk snap ik niet helemaal.

4. Ain't Nobody (Loves Be Better) - Felix Jaehn feat Jasmin Thompson
Ik vind dit best wel een romantisch lied nu ik meer over de tekst nadenk, terwijl ik dit schrijf pak ik altijd de Nederlandse vertaling van het lied erbij en bij deze is het echt cute! Zoals jullie misschien wel weten betekend de titel; Niemand houdt meer van me.
Ik heb hieronder een stukje lyrics voor jullie om even te laten zien hoe schattig het is:

Eerst legde je je armen om me heen
Dan liet je je charmes op me los
We staarden in elkaars ogen
En wat we zien is geen verassing
Ik heb een gevoel dat de meesten koesteren
En een liefde zo diep dat we het niet kunnen peilen
                                    Bron

Het is dus echt een schattig liefdeslied als het aan mij ligt.

Dan was dit het alweer! Hopelijk vonden jullie het leuk :)) xo Nienke

Wil je dit artikel nog een keer zien, zo ja welk lied? Laat dan even een reactie achter :)  





CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top