Boek Review #3 || De vrouw die met vuur speelde

Hey! Voor vandaag heb ik en nieuwe boek review voor jullie, ditmaal het tweede deel uit de Millennium trilogie. Het eerste boek heb ik ook gereviewd, dat kun je hier lezen. Maar in elk geval, ik was best wel.. Benieuwd? Lees snel verder!
 
Titel: De vrouw die met vuur speelde
Schrijver: Stieg Larsson
Uitgever: Signatuur
Uitgegeven in: 2007
Vertaler: Tineke Jorissen-Wedzinga
Achterkant tekst: Twee tegenpolen, Mikael Blomkvist en Lisbeth Salander. Hij is een charmante man en een kritische journalist van middelbare leeftijd, uitgever van het beroemde en beruchte tijdschrift Millennium. Zij is een jonge, gecompliceerde, uiterst intelligente vrouw met zwartgeverfd haar, piercings en tattoos en ze is een computerhacker van wereldklasse.
Drie moorden, één avond. De slachtoffers zijn twee journalisten die voor Millennium werkten aan een publicatie over mensensmokkel, en Nils Bjurman, de voogd van Lisbeth Salander.  Op het moordwapen worden de vingerafdrukken van Lisbeth. Het hele politieapparaat komt in beweging, maar Lisbeth is onvindbaar. Blomkvist, overtuigd van Lisbeths onschuld, gaat langzamerhand een verband zien tussen de drievoudige moord en het artikel in wording van vrouwenhandel. Dan wordt een vriendin van Lisbeth ontvoerd door een motorbende. Salander laat het aankomen op een bloederige confrontatie met de onzichtbare bendeleider, Zala, een bekende uit haar verleden.


De kaft:
Wat echt ontzettend leuk is aan deze serie is dat ze allemaal dezelfde kaft hebben alleen in een andere kleur. De vorige was blauw, deze is rood en de derde heeft een groene toon. Ontzettend leuk dus! Het meisje op de voorkant moet Lisbeth Salander voorstellen volgens mij.



De inhoud:
Oké, kleine voorbereiding dit gaat behoorlijk wat kritiek worden. Want over het eerste deel van het boek, ongeveer de eerste tweehonderd pagina's ben ik niet bepaald tevreden. Het ging werkelijk nergens over, toen de mensen -eindelijk- vermoord werden begon het eigenlijk pas echt. Maar daarna kwam het volgende drama, er bleven maar nieuwe personages bij komen. Vlak achter elkaar en ook vaak met lastige namen, waardoor het ontzettend lastig te onthouden was wie het ook alweer was.

Toen kwam er eindelijk een beetje actie in, er kwam een verhaal. Alleen dit is behoorlijk lastig om te volgen. Het einde daarin tegen is dan wel weer mooi. Toen kwam ik namelijk op het moment dat ik alles begreep en het boek weer echt leuk begon te vinden.
Dus ik ben niet super tevreden over de inhoud. Het had veel beter gekund volgens mij.





Beoordeling:
Tja, ik heb dit boek dus niet met veel plezier gelezen tot de laatste honderd bladzijdes. Toen begon het weer zo mooi te worden als het vorige boek. Volgens mij is dat in deze hele serie, alleen de laatste honderd bladzijdes zijn mooi. Maar ja.
De kaft vind ik wel erg gaaf, alleen de inhoud stelt niet veel voor.

Mijn cijfer voor dit boek is dan toch een 6,8 denk ik.

Dan was dit het alweer! Wanneer ik het laatste boek uit heb komt hier een review over. xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top