Mijn favorieten #1 || Series


Heey! Voor vandaag heb een nieuwe serie waarin ik mijn favorieten ga vertellen, in dit geval series.. Ben je benieuwd? Druk dan snel op lees verder!


1. Teen Wolf

De beste serie ooit als je het aan mij vraagt. Teen Wolf heeft een leuke, niet voorspelbare verhaallijn en is niet zo cliché. Wel moet je heel je aandacht er bij gebruiken, anders is er zo iemand dood. Een minpunt is dat het wel eens voorkomt dat geweldige personages zo pats boem weg zijn. Maar toch, ik hou echt van deze serie. Inmiddels ben ik in het vijfde seizoen en hoop ik nog met heel mijn hart dat Lydia en Stiles bij elkaar komen:)

Korte beschrijving (wikipedia):
Wanneer Scott McCall (Tyler Posey) wordt gebeten door een weerwolf kan hij opeens veel beter horen en ruiken en is hij veel sneller dan een normaal mens. Zijn menselijke vriend Stiles Stilinski (Dylan O'Brien) helpt hem om zijn leven weer onder controle te krijgen. Dit gaat minder goed wanneer er een nieuw meisje op school komt, genaamd Allison Argent (Crystal Reed). Scott en Allison beginnen te daten, maar dan ontdekt Scott dat Allisons familie Jagers (Hunters) zijn. De Jagers jagen op weerwolven en proberen ze uit te roeien. Daarom heeft Scott de hulp van Derek Hale (Tyler Hoechlin) nodig: om zichzelf te blijven tijdens een volle maan. Dan zijn er ook nog Lydia Martin (Holland Roden), de vriendin van Allison en een populair meisje, en Jackson Whittemore (Colton Haynes), een pestkop die net als Scott en Stiles lacrosse speelt, die Scott het leven als een weerwolf ook niet makkelijker maakt.

2. Grimm
De serie Grimm volg ik nou ook al een tijdje, eerst samen met mijn vader maar inmiddels kijken we deze serie met het hele gezin. Ontzettend leuk, omdat de monsters tot leven komen. Ook leuk is dat er achter het monster vinden een grote verhaallijn zit die steeds uitgebreider wordt. Inmiddels moeten we wachten op het nieuwe seizoen.. Maar het is het wachten wel waard ;)

Korte beschrijving (wikipedia):
 De serie gaat over een politierechercheur die tevens een zogenaamde grimm is, iemand die strijdt tegen allerhande mythische wezens. Die wezens zien eruit als doodgewone mensen, maar een grimm kan zien wat ze in werkelijkheid zijn. Ze zijn veelal geïnspireerd op de wezens die voorkomen in de sprookjes van de gebroeders Grimm.

3. House
Dit is één van de weinige series die ik op tv kijk, ik kijk het ook niet altijd maar ik vind deze serie zo leuk! Het gaat voornamelijk over dr. House, die je het beste als een klootzak kan omschrijven, die mensen geneest met een team doktoren. Hij is een egoïst die tegen iedereen vreselijk gemeen is, ook tegen patiënten maar ondanks lost hij wel alles op. Daarbij hij heeft zowat altijd gelijk.

Korte beschrijving (wikipedia):
De Britse acteur Hugh Laurie speelt Dr. Gregory House, een medisch genie dat een team van jonge diagnostici leidt. Hij is niet alleen erg op zichzelf, maar ook bot en onbehouwen en zou het liefst alle contact met zijn patiënten vermijden. Zijn directe manier van communiceren en cynische opmerkingen maken het voor veel mensen bijna onmogelijk om met hem om te gaan. Deels komt zijn gedrag door de chronische pijn in zijn rechterbeen, ontstaan door een verkeerde medische behandeling. Desondanks staat hij in hoog aanzien vanwege zijn vermogen schijnbaar ongeneeslijk zieke patiënten te diagnosticeren en te behandelen. Dit, en zijn voorliefde voor medische vraagstukken, maken van hem de laatste hoop voor “onbehandelbare” patiënten met ongewone en mysterieuze ziektes. House’ filosofie is het gemakkelijkst als volgt te stellen: “The truth of the human condition is that everyone lies. The only variable is about what." Dr. James Wilson (Robert Sean Leonard), hoofd Oncologie, is zijn enige vriend en ook de enige die al zijn onhebbelijkheden accepteert. Hij probeert House zich zo sociaal mogelijk te laten gedragen. Met Dr. Lisa Cuddy (Lisa Edelstein), hoofd van het ziekenhuis, heeft House een haat-liefdeverhouding. Zij waardeert hem om zijn werk, maar heeft haar handen vol aan zijn gedrag. Om de pijn in zijn been te bestrijden gebruikt House Vicodin. Dit middel is ook een bron van conflicten, omdat het verslavend werkt en zijn collega's denken dat het zijn werk negatief beïnvloedt. Maar vooral als hij het middel niet heeft levert dat problemen op. 

En dan was dit het wel weer zo'n beetje.. Ik volg namelijk niet super veel series, maar deze drie zijn sowieso mijn favorieten. Hopelijk vonden jullie het een leuk artikel :)) xo Nienke

Welke series volg jij?
 

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top