Perfectie!?


Heey! Toen ik bezig was met een ander artikel zag ik de afbeelding van hierboven ineens staan.. En direct wist ik dat ik een artikel hierover wou schrijven, dus let's start!


Iedereen kent het woord perfect volgens mij wel, het houdt in dat het niet beter kan dan je het nu doet. Wanneer je perfect bent kan er niks aan je verbeterd worden, wanneer je een tien haalt voor een toets is dat bijvoorbeeld perfect. Maar vaak wordt het woord gebruikt bij jezelf, wanneer je iemand perfect noemt ben je er dus van overtuigd dat hij/zij niet meer verbeterd kan worden.. Alles aan hem/haar is dan perfect.

Veel mensen (vooral tieners) willen graag perfect zijn, er zijn dan ook velen die te erg hun best doen om perfect te zijn. Met als gevolg dat je al snel te veel make up draagt, of wat anders, en te erg leeft naar je doel. Want wat mij betreft bestaat perfectie onder mensen niet, natuurlijk kunnen jullie er anders over denken.
Wanneer je naar perfectie toe leeft wil je echt perfect zijn in alles,zoals sport en hoe je eruit ziet. Natuurlijk kun je er ook voor kiezen om perfect te zijn in één ding, zoals in je uiterlijk. Maar het mooie is, doordat iedereen een andere mening heeft over mooi kun je nooit voor iedereen perfect zijn.. Daarbij iedereen heeft wel eens een puistje ;)

Dit meisje hierboven wou volgens mij ook erg graag perfect zijn qua uiterlijk, ze heeft heel erg veel plastische chirurgie ondergaan en tja..

Als iemand helemaal perfect is zou ik me er best wel aan kunnen ergeren zo af en toe, door jaloezie. Daarom denk ik ook dat imperfectie veel mooier is dan perfectie. Imperfectie is ook veel natuurlijker, vaak is perfectie niet helemaal echt. Bij uiterlijk vooral, dan is het al snel iets van plastische chirurgie.

Wees dus zeker niet bang om niet perfect te zijn, het imperfect zijn hoort gewoon bij het mens zijn. Zo is het nou eenmaal. Daarbij is het ook leuk om niet perfect te zijn.. Dan kun je jezelf nog ergens in verbeteren, dat lijkt me veel leuker dan perfect zijn. Natuurlijk kun je wel gewoon ergens heel erg goed in zijn, maar ergens perfect in zijn? Ik ben er niet zo zeker van dat dat wel kan.

Dan was dit het alweer voor vandaag. Hopelijk vonden jullie het leuk. xo Nienke

Geloof jij dat mensen helemaal perfect kunnen zijn?


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top