Throwback Thursday #1 || Angsten

Hey! Voor vandaag heb ik een nieuwe serie/rubriek voor jullie, ik wil elke donderdag een tijdje een throwback gaan doen waarin ik iets vertel over mijn jongere ik. Verder wil ik ook mijn mening erover vertellen. Dit lijkt me erg leuk om te doen omdat het ook persoonlijk is en je mij er ook wat beter door leert kennen. Vandaag ga ik het over mijn vroegere angsten hebben, benieuwd? Lees dan zeker snel verder!

Vroeger was ik ontzettend bang voor wolven, spinnen en ook een beetje voor honden. Hier heb ik best nog wel wat domme herinneringen aan, omdat ik gewoon echt bang was. Serieus, ik heb best wel domme dingen gedaan door mijn angsten en alles wat ik me nog herinner ga ik nu met jullie delen..

Wolven
Dit was echt mijn ergste angst vroeger, ik dacht altijd dat ze onder mijn bed lagen volgens mij en had er ook wel eens nachtmerries over. Elke avond keek mijn vader onder mijn bed om te kijken als er geen wolf was en als ik dan nog bang was.. Wij hebben een soort kaart in huis, dan liet mijn vader me zien waar wij zaten en waar de wolven zaten. Hier zat altijd heel veel tussen.
Op een dag gingen we naar de Efteling en daar kreeg ik toen een knuffel van de Grote Boze Wolf, inmiddels was ik al iets minder bang en ik gok dat ik toen zeven was maar dit weet ik niet zeker. Eerst was ik helemaal blij met de knuffel, hij was netjes in pak en lekker zacht alleen toen werd het avond.. Ik was bang voor mijn knuffel, hoe erg kan het zijn? Nou mijn vader heeft uiteindelijk de knuffel in een kastje gedaan waar het laatje dicht zat. Een jaar later was die er wel uit, denk ik.
Later had ik wel meer wolven knuffels en nu vind ik wolven eigenlijk ontzettend leuke dieren!

Spinnen
Een angst die nog niet over is. Ik haat spinnen en andere insecten (behalve vliegen) maar spinnen bah bah bah bah. Vroeger was ik hier ook al erg bang voor, want vaak zat er een langpoot bij ons toilet. Ik rende dan direct het toilet uit en riep mijn ouders die vervolgens de langpoot/spin weg konden halen. Uiteindelijk werd er een bordje gemaakt. Nou een papieren rondje met een spin en een kruis er door heen, die werd vervolgens opgehangen op de toiletdeur en verrassend genoeg hielp het best goed. Jammer genoeg hebben we het bordje nou niet meer.
Voor de laatste Sinterklaas had mijn moeder mij getrokken met de lootjes, ze heeft toen een bakje omgetoverd in een spin.. Want ik ben nog steeds hartstikke bang voor spinnen. Maar in die spin zaten allemaal plaatjes van vreselijk enge spinnen en ik mocht er in gaan grabbelen.

Honden
Vroeger ben ik ooit gekrabd door een hond, vlakbij mijn oog daardoor zijn er twee dingen gebeurd. 1. Mijn moeder ontdekte wonderzalf van de Kruidvat. 2. Ik werd (nog) banger voor honden.
Onze buren hadden ook een hond, een heel lief beest, maar ook hier was ik bang voor. Ze hadden een garage waar je door moest voor je het huis in kon en daarin lag die hond vaak. Ik durfde eerst niet alleen door die garage.
Ik ging ook een keer mee met mijn vader, hij was aan het hardlopen en ik aan het fietsen. Er kwam toen een hondje en deze begon te blaffen, ik was zo bang dat ik wegfietste. Oeps.
Inmiddels is deze angst wel helemaal over want we hebben nu zelf een hond en ik vind honden ontzettend leuke dieren :)

Dan was dit het voor vandaag! Ik hoop dat jullie het leuk vonden :) xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top