Back To School #1 || Opstaan!?


Heey! Dit is het allereerste deel van de back to school reeks, ik hoop dat jullie het leuk gaan vinden. Ik heb er voor gekozen om te beginnen met wat je als allereerste doet op een school ochtend, oftewel opstaan. In dit artikel kun je wat tips vinden om makkelijker te kunnen opstaan. Lees dus zeker snel verder!

Opstaan kun je wat mij betreft met één simpel woord omschrijven, dat woord is: vreselijk. Het moment dat je je lekkere warme bed moet verlaten om je klaar te maken voor een nieuwe dag op school. Hoe verder je van school woont hoe eerder je moet opstaan. Maar ja, hoe kun je nou gemakkelijk opstaan? Nou, dat ga ik je nu vertellen..

Tip 1:
Zodra je wakker bent sla je dekbed van je af en stap uit bed. Ik heb laatst gelezen dat je van blijven liggen alleen maar moe wordt. Dus ben je wakker? Stap je bed uit. Natuurlijk is dit niet zo heel gemakkelijk.. Maar toch zijn er wel bepaalde manieren voor, bijvoorbeeld: leg je telefoon ver van je af, zet er een wekker op en zorg dat je je bed uit moet voordat je hem kan stoppen.



Tip 2:
Neem een koude douche zodra je wakker bent. Van warme douches wordt je alleen maar meer moe, ga daarom voor een koude douche. Dit hoeft natuurlijk niet ijskoud te zijn, maar wel iets kouder dan je normaal doucht.


Tip 3:
Ga pas tijdens het ontbijten op je telefoon kijken. Wanneer je dit nog in bed doet gaat er behoorlijk wat tijd verloren.


Tip 4:
Ga eerder naar bed, misschien slaap je dan nog wel laat maar het liggen zelf helpt je al met uitrusten. Terwijl je dan in bed ligt kun je proberen om je elektronische apparatuur van je weg te leggen, zelf heb ik hier veel moeite mee, maar je kunt ook gaan lezen. Hierdoor rust je ook uit.

Tip 5:
Doe licht aan wanneer je wakker bent, hierdoor val je minder snel in slaap. Bij mij doet mijn moeder dit altijd, ik vind het nooit echt leuk maar het gebeurt toch en helpt me ook met eerder mijn bed uit gaan.

Tip 6:
Laat je wekker vaker dan één keer gaan. Zet hem bijvoorbeeld eerst vijf minuten voordat je uit bed wil en daarna nog op het tijdstip dat je uit bed wil.

Weetje wat het eigenlijk is met opstaan volgens mijzelf? Ik denk dat wanneer je nog zoveel wekkers zet je nog steeds in bed wil blijven liggen. Het is eigenlijk gewoon een kwestie van doorzetten en volhouden, hoe langer dit je lukt hoe makkelijker het wordt. Alleen tja, opstaan is niet bepaald gemakkelijk voor de meesten. Ik zelf slaap altijd behoorlijk laat en vind opstaan ook best wel lastig, vooral in het weekend. Maar het moet toch echt, jammer genoeg.

Met een beetje geluk helpen deze tips, ik zelf ben nog niet zo heel goed in vroeg opstaan maar ga er dit jaar eens wat meer mijn best voor doen. Haha. xo Nienke. 




CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top