Back To School #3 || Plannen

Heey! Voor vandaag heb ik de derde post van de Back To School reeks met ditmaal als onderwerp plannen. Plannen is echt ontzettend handig voor bij het leren en als je het door hebt bespaar je gewoon ontzettend veel tijd. Daarom ga ik jullie vandaag 2 manieren laten zien om te plannen.

 Als eerst wil ik even kort uitleggen wat plannen nou precies inhoud en wat de voordelen er aan zijn. Ik denk dat de meesten wel weten wat plannen inhoud maar alsnog wil ik het even zeggen. Plannen houdt in dat je alles wat je moet doen of wil doen gaat inplannen, dit doe je vaak in en agenda of op een los blaadje. Natuurlijk kun je er ook gewoon een boekje voor kopen of zoiets.
Voordelen aan plannen zijn dat je weet wat je moet doen, wanneer het af moet en dus alles duidelijk hebt. Veel mensen kunnen ook beter leren met behulp van een planning omdat ze dan weten wat ze precies moeten doen. Verder is het ook handig om alles sowieso al op te schrijven wat je moet doen voor het geval dat Magister er mee stopt.

Plan manier 1:
Ik zelf gebruik deze manier voornamelijk omdat ik het erg fijn vind om precies weet wat ik moet doen.

Het werkt namelijk als volgt. Je zet als eerste wat je allemaal af moet hebben helemaal boven aan en daaronder een rijtje met wat je wilt doen. Hier van maak je een planning. Belangrijk is dat je alles van de lijst wat af moet als eerste inplant.








Je kunt hiermee ook alles op tijd doen. Dan zet je de tijd erbij hoelaat je wilt beginnen. Hierdoor heb je een planning op tijd. Dit kan best wel handig zijn.

Verder vind ik het altijd fijn om er achter te zetten als het klaar is. Dus dat heb ik ditmaal gedaan met krulletjes.




 Plan manier 2:

Deze manier draait vooral om dingen de juiste kleur geven waardoor je alles duidelijk krijgt. Ik vind deze manier niet super fijn maar het is wel handig om te zien wat je nog moet doen en wat je al af hebt.

Het werkt als volgt, maak een kleurenschema, een soort legenda. Je hebt 3 dingen, je ziet dezen hiernaast.

Daarna is het heel simpel. Je schrijft alles wat je wil en moet doen neer en geeft het de juiste kleur. Wanneer iets af is zet je er een streep/stip of wat dan ook achter met de kleur van het is af.

Deze manier is veel minder echt gepland dan de vorige en is wat vrijer om het zo maar te zeggen. Ik gebruik deze manier niet echt maar wil er voor het bloggen wel gebruik voor gaan maken.



Je kunt deze plan manieren voor meerdere dingen gebruiken, school/ bloggen of met alles wat je op een dag wilt doen. Ik zelf gebruik ze alleen voor school maar wil het ook gaan gebruiken voor het bloggen. Jammer genoeg ben ik niet super goed in het opvolgen van mijn planningen (tips zijn welkom).

Dan was dit het wel weer. Is het iemand trouwens opgevallen dat bijna al mijn artikelen de zin dan was dit het wel weer hebben? Haha. Maar dan was dit het alweer ;) xo Nienke

Plan jij? Zo ja, hoe?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top