Back To School #5 || Leren

Heey! Voor vandaag heb ik het vijfde deel van de Back To School reeks met ditmaal als onderwerp leren. Iets wat je best wel vaak moet doen voor school en ook best wel belangrijk is. Dus daarom gaat deze Back To School over leren... Benieuwd? Lees dan snel verder!

Leren is iets wat je maar blijft doen op school, hoe hoger je klas hoe meer je leert. Ik zelf ga nu naar drie HAVO en dat zou bij mij de moeilijkste klas moeten zijn (zeggen veel mensen) dus dat ik goed leer. Maar hoe kun je nou goed leren? Wat is handig om te doen en wat niet?

1. Samenvatten
Heel veel mensen doen dit wel volgens mij al wel, samenvatten. Ik zelf heb leren samenvatten toen ik in groep 7 zat en daar werd me altijd verteld dat dit een handige manier is om te leren. Nou dat is het ook zeker. Doordat je al het belangrijke opschrijft onthoud je het eerder, als je het daarna goed blijft herhalen lukt het zo. Heel veel leraren zeggen altijd dat je alleen het belangrijke moet opschrijven en dan is het niet superveel werk.. Maar, ik zeg zelf altijd dat ik liever te veel dan te weinig opschrijf.

2. Opschrijven
Vaak heeft het opschrijven van dingen ook al veel nut. Bijvoorbeeld de woordjes + vertaling opschrijven of een hele paragraaf. Dit heeft mij dit jaar behoorlijk goed geholpen want hierdoor onthoud je dingen beter.

3. WRTS
De site wrts (wrts.nl) is speciaal gemaakt om je te overhoren. Als eerste moet je de woordjes invullen die je wilt leren en daarna kun je je laten overhoren. Ik zelf vind deze site ontzettend handig om mijn woordjes mee te leren.

4. Overhoren
Een dag of twee van te voren laat ik me vaak overhoren. Soms gewoon voor de zekerheid en soms omdat ik het fijn vind. Maar wat ook helpt is om andere mensen te helpen, dus door hun te overhoren. Hierdoor herhaal je de stof voor jezelf eigenlijk nog weer een keer.

5. Op tijd beginnen
Heel belangrijk is om echt op tijd te beginnen, dan kun je het verdelen en heb je er gewoon meer tijd voor.

Dan was dit het wel weer! Hopelijk hebben jullie wat aan deze leertips. xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top