Back To School #6 || Eerste schooldag/ indruk

Heey! Het zesde deel van de Back To School reeks is dit alweer, daarbij is dit ook de één na laatste.. Best wel jammer, want ik heb enorm veel plezier aan deze artikelen schrijven en zit ook echt vol inspiratie. Maar genoeg over dat ;) Voor vandaag ga ik jullie vertellen over de eerste schooldag/indruk dit is dus niet alleen maar voor brugklassers maar voor iedereen op de middelbare school. Ben je benieuwd hoe je kunt zorgen dat je een goede indruk achter laat? Lees dan snel verder!

Veel brugklassers (of dan nog toekomstige) brugklassers zijn nog wel eens een beetje bang voor de eerste schooldag. Natuurlijk is er nu ook al zoiets als kennismakingsdag om je klasgenoten al te leren kennen, maar ik ben toch wat te laat om dit voor de kennismakingsdag te schrijven.. Niet waar? ;)
Toch wil ik nog elk jaar een goede indruk maken, inmiddels ga ik naar 3 HAVO maar tot nu toe heb ik elk jaar wel een paar nieuwe kinderen in mijn klas. Daarbij, een goede indruk achterlaten is gewoon fijn. Daarom heb ik hier wat tips om een goede indruk achter te laten en om niet direct op de eerste schooldag wat doms te doen.

                                                                               Bron

1. Verzorg jezelf goed
Maak jezelf gewoon goed klaar, niks anders dan normaal. Poets je tanden, was je, doe wat deo/parfum op en make up (als je dit normaal ook draagt). Ook wel handig is om de dag van te voren of dezelfde dag even te douchen. Als je de eerste dag geen vreemd geurtje om je heen hebt hangen is altijd wel fijn..

2. Doe kleren aan waarin je je goed voelt
Wanneer je kleren draagt waarin je je goed voelt hoef je niet de hele tijd aan je kleren te denken.. Daarbij ben je meestal wat zelfverzekerder dan en dat kan best wel handig zijn op zo'n dag.

3. Wees vriendelijk 
Ga nou niet de eerste dag direct gemeen staan doen en ruzie te zoeken (sowieso is dat nooit echt slim) maar wees gewoon vriendelijk. Je hoeft niet overdreven en nep vriendelijk te doen maar zoals Lydia Martin van Teen Wolf ooit zei: Smile, somebody can fall in love with your smile 

4. Check je uiterlijk nog even
Vlak voordat je weggaat of net als je er bent is het vaak handig om nog even te controleren hoe je eruit ziet. Zit er niet toevallig wat lippenstift op je tanden? Zit je shirtje nog goed? Zit je haar niet ineens heel vreemd? Check het vooral nog een keer!

  

                                                                                Bron

5. Kom op tijd
Best wel handig om op tijd te komen de eerste dag of bij de eerste keer dat je iemand nieuws ontmoet. Waarom? Ook de leraren moeten een goede eerste indruk van je hebben ;)

6. Wees jezelf
Ga niet ineens heel anders doen want dan kun je net zo goed het hele schooljaar anders gaan doen. Gewoon lekker jezelf zijn al vanaf het begin.

7. Niet te druk zijn
Natuurlijk is zo'n eerste schooldag best wel spannend maar ik raad je echt aan om gewoon rustig te blijven. Er is weinig zo irritant als hele drukke mensen, ik bedoel trouwens met druk de hele tijd maar blijven praten enzovoort.

8. Genieten
Wees niet zo gehaaid op een perfecte eerste indruk. Heb plezier en geniet van de dag, dat maakt je al een stuk leuker om te zien :)

En dan was dit het alweer! Morgen komt het allerlaatste artikel van de Back To School reeks online en dit wordt een best wel serieus artikel. xo Nienke.

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top