Mijn Vakantie #1



Heey! Op dit moment zit ik in de auto terug naar huis vanuit Frankrijk en is het ontzettend vroeg, nou het is inmiddels half 10 maar dat blijft vroeg voor in de vakantie. Het is trouwens op dit moment donderdag bij mij en ik ben twee en halve week in Frankrijk geweest. In dit artikel ga ik daar wat over vertellen, er komt binnenkort nog een post over mijn vakantie met foto’s maar daar heb ik nu nog geen tijd voor gehad. Ben je benieuwd hoe mijn vakantie is geweest? Lees dan snel verder!

19 juli rond een uur of vier ben ik weg gegaan richting Frankrijk, samen met mijn ouders/zusje en hond. Na een lange autorit zijn we rond en uur of vijf aangekomen op de camping. We waren vijf jaar geleden ook al op deze camping geweest en we wisten dus ook wel ongeveer wat we konden verwachten. Nou eenmaal aangekomen zijn mijn zusje en ik direct gaan zwemmen, het zwembad was trouwens ontzettend lekker meestal.
In het begin bestond de dag voornamelijk uit zwemmen, naar de wifi gaan en eten. Na een paar dagen kwamen vrienden van ons die we drie jaar terug ook op vakantie hebben ontmoet. Die kwamen echter behoorlijk vroeg aan dus kon ik lekker vroeg mijn tent uit.. Mijn zusje en ik hebben ze de camping laten zien en ook de rivier waar de camping aan ligt. Dat ging allemaal prima maar toen ik bij de rivier stond om te kijken hoe diep het was –althans ik denk dat ik dat deed- gleed ik uit en lag ik zelf in de rivier. Daarna zijn we gaan zwemmen, we moesten nog wel even wachten omdat het zwembad pas om tien uur open gaat.
Wat trouwens heel erg fijn is aan deze camping is dat het zwembad elke dag goed wordt schoongemaakt en het badje waar je met je voeten door moet van te voren wordt ook sowieso één keer per dag verschoond.

De meeste dagen van de vakantie bestonden uit zwemmen, naar de receptie voor wifi en een beetje zonnen. Soms gingen we hardlopen, wat behoorlijk vermoeiend is met de Franse tempraturen. Op een dag zijn we naar Lion geweest, dat was ook een dag waarop het best wel warm was. Dat was een hele leuke dag, alleen het was dus behoorlijk warm.. Daarom ben ik samen met een van onze vrienden in een soort fontein gaan lopen. Hij was wel schoon hoor haha, alleen sommige mensen keken ons een beetje vreemd aan. Na een tijdje zijn we ook bij de McDonalds geweest in Lion, mijn zusje en ik gingen eten halen voor ons gezin. Nou is de McDonalds daar al wat anders dan waar wij wonen, door van die bestel dingen. Je hebt dan een soort paal met een groot scherm waarop je kunt bestellen, nou dat ging wel goed maar er waren twee rijen..
Mijn zusje en ik wisten niet welke rij we moesten hebben en gingen daardoor verkeerd staan, gelukkig kwamen we er op tijd achter en ging het wel goed. Wel is me opgevallen dat er echt een groot verschil zit tussen de Nederlandse en Franse McFlurry’s. De Fransen hebben natuurlijk hele andere smaken maar daarbij zijn de prijzen ook hoger, ook moet je het sausje erbij kopen. Dat houdt in dat wanneer je een McFlurry stroopwafel hebt je twintig cent extra moet betalen als je er karamel saus bij wilt terwijl dat er in Nederland automatisch al op zit. Ook worden de McFlurry’s niet echt gemixt in Frankrijk.. Althans zo was het bij de twee McDonalds waar ik ben geweest.
Op de terug weg van Lion naar de camping zagen we een sloppenwijk aan de kant van de snelweg. Dit verbaasde me best wel want ik wist niet dat er ook daar sloppenwijken zitten. Er liepen ook kleine kinderen rond, de huizen waren echt gemaakt van karton en overal was veel afval zover ik het kon zien.

Verder zijn we ook nog twee keer naar de Decatlon geweest, maar dit viel me een beetje tegen. Het was veel kleiner dan de meesten waar wij naar toe gaan en er waren dus ook minder spullen. De Decatlon is trouwens een grote sportwinkel waar je voor elke sport wel wat kunt halen, er zijn er ook een paar in Nederland.
Wat me ook opviel was dat er een Zeeman bij de Decatlon in de buurt zat, dit verbaasde me best wel want ik dacht dat dat echt wat Nederlands was –door de naam-. Daar was natuurlijk ook een Lidl waar we wat boodschappen hebben gedaan.. Naast de camping zelf was een Netto, dit was heel handig om soms goedkoop ijs te halen alleen veroorzaakte het wel lawaai vroeg in de ochtend als vrachtwagens spullen kwamen afleveren.

Op één van onze laatste dagen hebben we nog een wandeltochtje gedaan langs een waterval. Nou is het zo dat ik ontzettend veel van wandelen hou en ik dat dus ook echt leuk vond. Er was één stuk wat behoorlijk steil omhoog liep met allemaal stenen. De waterval was trouwens ook erg mooi maar daar zijn we niet bijzonder lang gebleven.
Ondertussen heb ik ook nog wat leuke films gezien s’ avonds, maar ook zat ik fanatiek Sims 4 te spelen samen met mijn vriendin. Als het dan regende of minder mooi was zaten we vaak Sims te doen. Ook hebben mijn zusje en ik de Nintendo herontdekt, om het zo maar te noemen, en konden we dus Mario Kart doen hahaha.
Verder was er dichtbij de camping ook een ontzettend mooi meer, hier zijn we drie keer geweest om te zwemmen. Je kon van een paar stenen afspringen en het water was ontzettend mooi helder.

Op een dag gingen we ook nog uiteten, naar een pizzeria en dat was heel gezellig. Alleen ik ben het gewend om mijn pizza met banaan te eten, ja dat vind ik lekker, en dan heb je dus eigenlijk gewoon pizza margarita met bananenschijfjes. De pizza’s waren daar sowieso een beetje vreemd en dus hebben we gevraagd als het bij sommigen wat anders kon. Dit kon wel en dus bestelde mijn moeder voor mij een pizza met banaan.. Blijkbaar was ik de eerste die dat wou daar en was het ook voor de kok daar de eerste keer om zoiets te maken maar het smaakte me prima.
Gelukkig had de camping één van mijn favoriete Magnum ijsjes ook, die is volgens mij niet in Nederland te krijgen namelijk. Magnum Double Caramel. Dan heb je gewoon een Magnum puur maar dan met karamel erbij.

Natuurlijk hebben we ook gekanood daar, een tocht van twaalf kilometer. Ik zat samen met mijn vriendin in de kano en je kan gerust zeggen dat wij vijftien kilometer hebben gedaan. Niet omdat we zo snel waren en telkens terug moesten voor de rest –was het maar zo, haha- nee omdat we nogal aan het zigzaggen waren. We hebben serieus elke kant van de rivier gezien en we stonden nog wel eens vast. Toen er een spin in onze kano terecht kwam zijn we er direct uitgesprongen tot vermaak van de rest. Volgens mij hebben we er zelfs voor gezorgd dat een andere kano omviel doordat wij ergens vast stonden en hij tegen ons aankwam.
De laatste drie/twee dagen werden we ook nog bevriend met wat meer mensen waarmee we dan gingen volleyballen en zwemmen. Jammer genoeg vond de campingeigenaar het niet zo geweldig dat we op wat strandstoelen gingen zitten om te praten of dat we de lijn van het volleybalveld verschoven.. Dus zijn we twee keer naar onze tent gestuurd, maar ja toen zijn we maar gewoon bij een tent gaan zitten.

Ik heb in elk geval een hele leuke vakantie gehad en ga het heel erg missen. Maar ik kijk ook wel weer uit om de hele dag gewoon wifi te hebben zonder naar de receptie te moeten lopen, mijn vrienden weer te zien en weer in mijn eigen bed slapen na twee en halve week op een luchtbed in mijn tentje. Dus ik ben best wel blij dat we nu onderweg naar huis zijn. Nog 791 kilometer te gaan op dit moment en het is 10:08.

Dan was dit het wel weer!  Dit is trouwens ook de reden dat ik de laatste paar dagen niet heb geupload, ik zat in Frankrijk. Binnenkort komen er nog wat foto’s online. xo Nienke
Hoe was jouw vakantie?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top