Personal Update #5 || 24 uur niet eten!?


Hee! Een paar weken terug heb ik me opgegeven voor Zip Your Lip bij mij op school, dat staat gelijk aan 24 uur niet eten en en op school blijven slapen. Natuurlijk ook geld ophalen want het geld gaat naar drie verschillende goede doelen.. Nou, dat was van vrijdag (11 dec.) tot en met zaterdag (12 dec.) en ik ga jullie er nu wat over vertellen! Dus lees vooral snel verder..



Zip Your Lip: 24 uur lang niet eten voor het goede doel, die nacht op school blijven 'slapen' en er vervolgens ontbijten, zo kun je het het beste omschrijven denk ik eigenlijk. 1/3 deel van het opgehaalde geld gaat naar Serious Request, 1/3 deel gaat naar één van de twee expeditie teams bij ons op school en het laatste 1/3 deel gaat naar het andere expeditie team bij ons op school.. Deze twee expeditie teams gaan naar ontwikkelingslanden voor een week en geven daar het geld verstandig uit aan het land. Vaak kopen ze waterfilters, klaslokalen, maar maken ze zelf ook één huis of meerderen en geven ze een week lang de kinderen les en ga zo maar door..

11:45 was het tijdstip dat we met alle 314 leerlingen die meededen moesten verzamelen in de aula, hier hadden we de mogelijkheid om nog een kwartiertje te eten wat dan ook iedereen deed. Ik zelf heb in dat kwartier een boterham, een half havermout koekje (thanks to Beau) en wat sultana's. In de kleine pauze had ik al oreo's gehad en wat chocola. Natuurlijk dronk ik ook veel water ondertussen. Om precies twaalf uur mocht niemand meer eten en was het dus ook officieel begonnen. Er werd informatie verteld en moest je samen met de groep waarmee je een lokaal wou een formulier invullen voor een lokaal. Rond kwart over twaalf was dit voorbij en kon ik weer naar de les. De schooldag moest ik gewoon afmaken, om half drie was ik klaar en ging ik met een vriendin nog even wat geld ophalen voor haar.

17:45 kwam ik weer terug op school samen met één van mijn vriendinnen, we hadden samen gereden omdat we heel erg dichtbij elkaar wonen. Op school heb ik mijn tassen gedumpt, ik had mijn schooltas mee en een boodschappentas. Hierna heb ik samen met mijn vriendin op wat anderen gewacht en daarna liepen we met zijn allen naar de aula. Iets na zes uur kregen we wat huishoudelijke mededelingen over niks afbreken en daarna kregen we te horen welk lokaal we kregen. Mijn vriendinnen en ik waren best wel blij, we hadden een Frans lokaal waar sinds een maand geleden nieuwe tafels en stoelen zijn (redelijk kauwgom vrij dus!). In het lokaal hadden we alle tafels naar achteren geschoven in grote rijen voor en naast elkaar, hier konden de luchtbedden dan op liggen. Alle stoelen hadden we opgestapeld zodat we daar geen last meer van hadden. Toen kon het pas echt beginnen vind ik zelf.

±19:30 liep ik samen met mijn vriendinnen de hele school door, even kijken wie waar zat en wat mensen opzoeken. Dit was wel leuk en ondertussen waren ze in de aula nog kamers aan het uitdelen.. Beetje lang maar hoor. We hebben ongeveer een halfuurtje rondgelopen denk ik en daarna zijn we weer terug gegaan naar het lokaal waar inmiddels te luchtbedden waren opgepompt en alles klaar lag. Met harde Justin Bieber muziek op de achtergrond kwamen we weer binnen. Daar hebben we een tijdje zitten klooien.

±23:00 begon ik wel echt even honger te krijgen, maar ja ik moest tot 12 uur.. Dus ik was nog niet eens op de helft. Echter die honger ging na een tijdje wel weer weg.. Ik weet niet meer precies wat we toen deden maar ik denk dat het verstoppertje was door de school met zijn vijven. Natuurlijk duurde dit niet zolang want ja, we waren met weinig die mee deden. Daarna zijn we naar de kantine gegaan waar toen bouillon en heet thee water was. Hier heb ik wat thee gehad, jammer genoeg zonder suiker want dit was niet toegestaan, maar die smaakte me niet echt om eerlijk te zijn.

0:00 moest iedereen die mee deed naar de aula want we waren op de helft! Ik had stiekem wel een beetje van ben ik nu pas op de helft. Maar ja, hierna ging ik volgens mij samen met vriendinnen naar een lokaal van jongens uit mijn klas. Hier heeft één van mijn vriendinnen leren gamen waar ik wel om kon lachen. We zijn volgens mij ook wel echt een uur of twee daar geweest.

±2:30 zat ik samen met drie vriendinnen in de kantine met nog een jongen uit mijn klas, we waren de enigen die hier zaten toen. Maar een andere vriendin van mij had Halli Galli mee genomen en toen hebben we dat gedaan met zijn vijven. Echter, ik was als tweede af dus heb ik ook een lange tijd toegekeken. Hierna had ik samen met twee vriendinnen een winkelwagen gevonden, deze hebben we drie trappen afgetild om vervolgens in de kantine er mee te gaan rijden. Als eerste ben ik er in gaan zitten en dat was echt grappig.

±4:00 hadden twee vriendinnen van me een 'geweldig' plan bedacht, we moesten hiervoor eerste de winkelwagen weer vier trappen optillen.. Het plan was dan één van mijn vriendinnen in de winkelwagen ging zitten en mijn andere vriendin en ik hem dan samen in een lokaal zouden duwen van mensen die we kennen. Nou, toen ze er in zat en we de deur wouden open doen kwam er een leraar aan en werd er ons verteld dat we de winkelwagen weer moesten opruimen. Oftewel, weer vier trappen naar beneden tillen met dat ding. Dat vonden we niet echt leuk.

±5:00 zat ik met twee vriendinnen in de kantine, hier zaten we gewoon een beetje niks te doen en te bedenken wat we moesten gaan doen. Op begeven moment dreigde één van mijn vriendinnen om water over de ander te gooien, dit deed ze niet maar ik wel. Dus kreeg ik ook direct de volle lading water over me heen.. We hadden toen vrede gesloten en wouden de ander ook maar nat maken, dit ging niet volgens plan. Toen we aan het vluchten waren en er één vriendin met water gooide kwam er weer een leraar aan en blijkbaar mochten we niet met water gooien.

±6:00 ben ik terug gegaan naar ons lokaal, daar had ik twee uur geslapen (dus tot 8 uur) en daarna ging ik een beetje op mijn telefoon.

±9:30 hebben we met zijn allen ons lokaal weer helemaal opgeruimd, dat duurde even omdat alle tafels en stoelen weer netjes moesten staan enzovoort enzovoort. Rond tien uur moesten we naar de aula waar we nog een mededeling kregen over het opruimen, toen hebben we dat nog even gedaan en kwam een leraar ons lokaal controleren. Het lokaal was prima dus konden we weg daarvan en in de aula gaan zitten.

11:00 begon de hel voor mij. We zaten met zijn allen in de aula en ik had ineens zo'n honger en was zo moe geworden. Dus ik viel de hele tijd bijna in slaap. Om kwart voor twaalf moest iedereen zich verzamelen. Toen vertelden ze over dat we niks hadden gemold en dat ze trots waren.. Drie minuten voor twaalf uur begonnen ze af te tellen. Ik dacht dat ik twaalf uur direct naar de kantine kon en kon gaan eten maar dit was niet het geval.. We kregen eerst op een hele dramatische manier verteld hoeveel geld we hadden opgehaald. Guess what, we hebben met 314 leerlingen zo'n 21.527,95 euro opgehaald!

12:15 zat in in de kantine met mijn croissant, broodje frikadel en bekertje chocomelk. Oh wat heb ik dat snel opgegeten voor mijn doen, daarna had ik nog honger. Dus vlak voordat mijn vriendin en ik weg gingen had zij nog snel een Milka reep gehaald die we samen hebben opgegeten. Toen zijn we terug naar huis gegaan en was het voorbij.

Het was een ontzettend gave ervaring om dit te doen en ik ben blij dat ik ook heb meegedaan, het was namelijk niet mijn plan om dit jaar mee te doen. Als veel vriendinnen van mij ook volgend jaar weer meedoen ga ik met plezier met ze mee. Het was een gezellige avond en we hebben ook nog eens ontzettend veel geld opgehaald voor het goede doel. Een echte top avond dus!

Dan was dit de vijfde personal update alweer, vinden jullie dit soort artikelen leuk? xo Nienke.



CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top