Sounds Good Feels Good


Deze sinterklaas heb ik iets ontzettend leuks gekregen, Sounds Good Feels Good! Het nieuwe album van 5 Seconds of Summer (hij is al sinds de herfst uit). Ik heb hem eerst altijd op Spotify geluisterd maar ja, met de gratis versie kun je hem niet luisteren zonder wifi en hij deed het ook niet altijd even goed. Dus ik ben ontzettend blij met dit cadeau en ga er daarom een artikel aan wijden! Benieuwd? Lees snel verder!

Sounds Good Feels Good is het tweede album van 5 Seconds of Summer, het is uitgekomen op 23 oktober. 5 Seconds of Summer (5SOS) is een poprock band die sinds 2011 bestaat, noem ze absoluut geen boyband want dit wordt niet gewaardeerd door de fans ;)

Op het album staan zo'n veertien songs, ik ga ze allemaal langslopen en vertel mijn mening erover.. Dus laten we maar gewoon beginnen met nummer één.


                                                                                        Money
De eerste keer toen ik het album hoorde twijfelde ik direct aan mijn oortjes, in het begin is money namelijk helemaal stil. Maar, ik had dat geluid dus veel harder gezet en toen begon het lied wel.. Handig van me. Maar in elk geval, ik vind het een hele leuke song. Het is echt in de stijl van 5sos en ik vind het echt zo'n gave song!

She's kinda hot
Dit lied is al veel langer uit, met clip en al al voor het album. Ik zal eerlijk zijn, de eerste keer dat ik het hoorde was ik niet zo onder de indruk. Maar dat is goed veranderd, blijkbaar zat ik namelijk de hele tijd verkeerde versies te luisteren. Lekker slim maar ja. Ik vind het een ontzettend leuke song, er zit ook echt een leuke melodie in.


Hey Everybody
Ook dit lied is vlak voor het album al uitgekomen en jongens ik hou van de clip die er bij zit. Het is zo'n gave clip! Maar ook het lied zelf is echt heel erg leuk!

Permanent Vacation
Dit is mijn persoonlijke favoriet. Ik weet niet waarom eigenlijk, niet door de tekst denk ik maar ik vind dit lied gewoon zo leuk. Het is gewoon een leuk lied om op me te zingen en de tekst is ook wel lekker realistisch. Permanent vacation ;)

Jet black heart
Dit is één van de songs met de meeste betekenis en met de mooiste tekst. Jet black heart is echt een super mooi lied met een ontzettend mooie tekst als je het aan mij vraagt.

Catch Fire
Deze song is wat meer richting de pop kant van het album, het is wat catchy maar als nog een super leuke song waar ik met veel plezier naar luister!

Waste The Night
Volgens mij herhaal ik mezelf echt de hele tijd.. Maar ik vind dit lied ook zo ontzettend leuk! Wat ook leuk is, aan het einde van het lied is het een paar seconde stil en daarna gaat het nog even verder. Dat vind ik erg origineel want ik ben het nog niet eerder tegen gekomen.

Vapor
Ook dit lied vind ik persoonlijk iets meer naar het pop toe, maar ik ben ook geen expert hoor. Ik vind de tekst in elk geval erg mooi net zoals het lied zelf.

Castaway
Fun fact: Luke schreef dit toen hij op de wc zat.
Toen ik dit lied voor het eerst hoorde heb ik hem meerdere keren opnieuw afgespeeld, voornamelijk voor het begin. Ik vind het begin van Castaway zo ontzettend mooi, het eerste couplet is echt gewoon perfect als je het aan mij vraagt. De song blijft ontzettend leuk, maar het eerste couplet wauw!

Fly Away
Volgens mij was dit lied ook al deels uit voor het album, dit weet ik niet helemaal zeker maar ik denk het wel. In elk geval dit lied is juist weer iets meer in de stijl die 5sos zelf graag wil (denk ik!) en heeft het weer een gave tekst.. Ook vind ik het refrein ontzettend mooi.

 Invisible
Dit is één van de songs die rustiger zijn en één van de songs die echt een mooie betekenis hebben. De lyrics vind ik echt heel erg mooi, het idee erachter ook. Ik denk dat best veel mensen zich goed kunnen inleven bij deze song

     Airplanes
Ik weet eigenlijk niet meer zo goed wat ik nog kan zeggen wat ik nog niet eerder gezegd heb. Ik vind de tekst mooi, de melodie en het hele geheel. Net zoals  bij de rest van het album ;)

San Fransico
In het begin was ik echt heel erg onder de indruk van deze song, ik weet eerlijk gezegd niet hoe dat komt maar nog steeds vind ik hem ontzettend leuk.

Outer Space / Carry on
Ook deze song(s) vind ik erg mooi. Ik vind het alleen een beetje aan de lange kant om eerlijk te zijn. Het zijn namelijk twee songs als het ware. Carry on vind ik ook één van de songs met de mooiste lyrics omdat het volgens mij om niet opgeven gaat.


 Dan was dit mijn mening over Sounds Good Feels Good! Ik hoop dat jullie het leuk en interessant vonden. xo Nienke.

Ben je zelf ook fan van 5sos, zo ja wat vind jij van het album en ga je naar Sounds Live Feels Live?



 


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top