Waarom blog ik eigenlijk?



Verhalen verzinnen doe ik al zolang als ik het me kan herinneren, schrijven doe ik al sinds ik het kan dus rond mijn zevende.. Het zijn grote hobby's van me en ook bloggen hoort in dit rijtje thuis, want sinds groep acht heb ik meerdere blogs gehad en blog ik erg vaak. Maar waarom eigenlijk? Wat vind ik er nou zo leuk aan? Benieuwd.. Lees snel verder.

Een eigen mening heb ik heel erg. Misschien deel ik hem niet zo snel met iedereen waarmee ik praat maar ik heb hem wel, altijd in mijn hoofd. Over dingen zoals discriminatie heb ik ook een hele eigen mening, over hoe mensen met elkaar om horen te gaan heb ik een hele eigen mening en eigenlijk heb ik over alles wel een eigen mening. Maar ja, dat heeft iedereen wel als het goed is. Toch vind ik het fijn om mijn mening op te schrijven, om er iets mee te doen.. Als ik het met iemand heb over dingen zoals IS of racisme kan ik zat argumenten noemen om mijn mening duidelijk te maken.. Dat is wat ik ook een beetje op mijn blog doe, maar dan met andere onderwerpen. Ik deel mijn mening, in reviews maar ook in gewoon personal updates. En ik denk dat één van de grootste redenen dat ik van bloggen hou, het delen van mijn mening is.

Schrijven, wauw wat doe ik dat al lang. Ik weet nog dat ik ooit bij mijn opa en oma thuis een kort verhaaltje schreef over een vork of zoiets toen ik acht jaar was.. Toen ik voor het eerst de Harry Potter serie uit had (in groep vier of vijf) wou ik ook zo graag dat soort boeken schrijven. En toen begon ik ook te schrijven, hele grote onzin verhalen bijvoorbeeld. Wanneer we een opstel moesten maken op de basisschool kon ik daar echt van genieten, met de hand in een schriftje schrijven was iets wat ik echt heel leuk vond. Nu is dat ook nog steeds zo, ook al typ ik het wel liever. Ik weet nog heel goed dat ik in groep acht een opstel schreef dat zo heette: Dora is de Duivel.. Oh wat heb ik daar om gelachen, serieus waar. Maar toch, ik was en ben er stiekem best wel trots op want het was best een goed opstel. In groep acht heb ik de site Wattpad ontdekt.. Een site voor schrijvers en lezers, een site waarop je een boek schrijft die iedereen vervolgens kan lezen en waarop je andere boeken kan lezen. Nou, dat was echt iets voor mij dus deed ik dit ook vol liefde. Er was één categorie op Wattpad die ik toch wel het mooiste vond, fanfictie. Als ik op Wattpad schrijf (wat nog amper voor komt) dan schrijf ik fanfictie..
Dat ik zo van schrijven hou is ook zeker positief voor het bloggen, want ja met bloggen schrijf je ontzettend veel. Althans, niet elke blogger doet dit maar ik zelf wel. Ik kijk wel eens naar een review op andere blogs en soms valt het me wel op dat ik er hele verhalen om heen schrijf..

Fotograferen. Hoewel ik altijd mopper als mijn moeder weer perse ergens foto's van moet maken en vroeger er echt een hekel aan had om zelf foto's te maken merk ik dat ik het fotograferen steeds leuker begin te vinden. Vooral in de lente/zomer ging ik wel eens naar het schoolplein hier in de buurt om foto's te maken.. Ook het foto's editen wat daarbij hoort vind ik erg leuk. Voor mijn blog zijn het kleine dingetjes die ik even iets verander zoals de helderheid en een logo toevoegen, maar toch vind ik het zeker niet naar om te doen. Als ik een cover maak voor een boek op Wattpad of een quote maak dan doe ik dit ook altijd met plezier.

Ik denk als ik het zo lees dat het vrij logisch is waarom ik blog. Bloggen is eigenlijk de hobby voor mij want een groot deel van mijn hobby's zitten er in. Het schrijven, fotograferen, editen en mijn mening geven. Bloggen is dus echt eigenlijk ideaal voor mij.

Ik weet eigenlijk niet precies waarom ik dit heb geschreven, maar ik vond het eigenlijk wel erg leuk om te schrijven.. Het is weer wat persoonlijker en het lijkt me wel leuk als jullie weten waarom ik nou eigenlijk blog. Dus, ik hoop dat jullie het ook interessant vonden! xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top