8x Muziek met een prachtige tekst



Hee! Ik ben het type wat echt naar de tekst luistert wanneer ik naar muziek luister.. Eigenlijk luister ik de hele dag door naar muziek en weet ik ook wel vaak waar een lied zo ongeveer over gaat. Soms niet helemaal of zit ik er helemaal naast maar meestal klopt het wel wat ik denk. Het leek me daarom wel eens leuk om muziek met ontzettend mooie tekst in een rijtje te zetten voor jullie. Benieuwd? Lees dan snel verder!

1. La La La -Naughty Boy feat Sam Smith
Dit lied is volgens mij al wat ouder, een jaar of twee denk ik? Maar, ik heb hem sinds vrijdagavond weer helemaal herontdekt. Eerst vond ik het geen leuk lied doordat ze zoveel la, la, la zeggen maar nu ik goed naar de tekst luister vind ik hem een stuk mooier. Het mooiste stuk van de tekst vind ik:
“I'm covering my ears like a kid, 
when your words mean nothing I go: la, la, la.
I'm turning up the volume when you speak,
'Cause if my heart can't stop it,
I'll find a way to block it.”

2. Hopeful -Bars and Melody
Dit lied.  Een jaar geleden ben ik het eens tegengekomen op Youtube want het was van de X-Factor zag ik. Ik heb toen echt een hele lange tijd erna geluisterd, maar dit jaar heb ik hem weer eens opgezocht en het blijft me echt raken. Ik zal eerlijk zeggen dat ik geen favoriet gedeelte van de tekst heb want de hele tekst is echt prachtig.
Er zit namelijk een heel verhaal achter omdat het hele lied is gebaseerd op echte gebeurtenissen, ik heb expres een lyric video erbij gezetten. Ik zou zeggen, ga er voor zitten en bekijk het eens want het is echt heel erg mooi.

3. Fight Song -Rachel Platten
Ook dit lied heeft echt een mooie tekst. Het is iets meer van ik kan het allemaal wel aan, denk ik zelf als ik er naar luister. Daarom vind ik ook het refrein het mooiste:
“This is my fight song.
Take back my life song.
Prove I'm alright song..”

4. Jet Black Heart -5 Seconds of Summer
Toen ik voor het eerst echt fan begon te worden van 5SOS vond ik altijd jammer dat ze niet zulke mooie teksten hadden als One Direction .. Inmiddels is dit best wel veranderd. 5SOS heeft op hun nieuwe album een hele andere sound gekregen dan dat ik ze vond hebben eerst. Jet Black Heart is één van de songs die echt om tekst gaat bij mij. De clip vind ik ook heel erg mooi omdat ze fans hebben gevraagd om te helpen en in het geheel vind ik het gewoon mooi.
“Everybody's got their demons
Even wide awake or dreaming
I'm the one who ends up leaving..
Make it okay.” 

5. 7 Years -Lukas Graham
Toen ik dit lied voor het eerst hoorde was ik er niet direct zo'n fan van, ik weet niet precies waarom maar soms heb je dat nou eenmaal denk ik haha. Een paar dagen later vond ik het lied wel ineens weer mooi en nu staat die in mijn spotify afspeellijst haha. Ik heb me ook voorgenomen om de clip binnenkort eens te gaan kijken maar dat vergeet ik telkens, oeps.
Ik vind het lied erg mooi omdat het als het ware zijn leven helemaal opsomt wat misschien best wel apart is.  Ik heb niet echt een favoriet gedeelte van de tekst.

6. Purpose -Justin Bieber
Sinds het album Purpose uit is ben ik best wel fan van Justin Biebers muziek, sterker nog ik vind zijn muziek ontzettend mooi. Dit lied vind ik persoonlijk één van de besten.. Deels door de tekst die de helemaal aan het einde van het lied zegt:
  “I don't know if this is wrong because someone else is telling me that it's wrong but I feel this so let me just like, try my best not to let this happen again. We weren't necessarily put in the best position to make the best decisions.
You can't be hard on yourself for these were the cards that you were given so you have to understand that these, like... that's not who you are. You're trying to be the best you can be but that's all you can do. If you don't give it all you got, you're only cheating yourself. Give it all you got, but if it ends up happening, it ends up happening.
That's what it's....that's what's happening with me. It's like God I'm giving it all I got, sometimes I'm weak and I'm gonna do it, and it's like I'm not giving myself grace, I'm just like understanding, that's just how it is.

7. Locked Away -R. City
 Er was een tijdje terug wat gedoe in het 5SOS fandom maar velen hebben toen een iets bewerkte tekst gebruikt uit dit lied. Toen ik een week later dit lied toevallig hoorde begon ik ineens zo ongeveer de tekst te begrijpen en vond ik het direct veel mooier. 
“If I got locked away
And we lost it all today
Tell me honestly would you still love me the same?
If I showed you my flaws
If I couldn't be strong
Tell me honestly would you still love me the same?”

8.  Hotline Bling -Kiana BrownMusic (cover)

Ook al is het dezelfde tekst bij deze versie komt het zoveel mooier over, zoveel meer emotie. Ik zag deze versie ooit op Instagram in het kort en heb hem toen eens op Youtube opgezocht en wauw. Ik vind dit echt prachtig! Ik had echt niet verwacht dat Hotline Bling zo'n gevoelig lied kon zijn toen ik het voor het eerste hoorde.. Ik heb niet echt een favoriet stuk, ik vind het geheel gewoon erg mooi.


En dan was dit het alweer! Ik hoop dat jullie het leuk vonden. xo Nienke'

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top