Anonieme Haat || Wauw #3

De laatste keer dat ik een wauw artikel schreef had dit als oorzaak dat ik het veel op Ask zag. Dit is ook iets waar Ask helemaal vol mee staat: anonieme haat. Bijna iedereen die Ask heeft die heeft ook sowieso wel eens anonieme haat gehad want dat kan nou eenmaal super makkelijk met Ask. Je zet je ano aan, gaat naar iemand profiel en zegt wat je wil zeggen.. Nooit dat ze te weten komen dat jij het bent. Maar, ik kom het steeds vaker tegen en ..

 Het maakt me helemaal gek. Ik vind het zo laf en kinderachtig. Als je zo nodig op iemand moet haten wees dan ook zo moedig om het namens je zelf te doen. Ik vind dat eigenlijk erg belangrijk want anders kunnen er meerdere dingen mis gaan. En dat zijn deze dingen:
1) Mensen kunnen gaan denken dat een vreemde zoiets van hun denkt..: Ik bedoel hiermee dat mensen die al onzeker zijn erg makkelijk nog onzekerder worden van anonieme haat. Dit is echt zo, mensen die al onzeker zijn die trekken zich heel veel aan van haat.
2) Verkeerde mensen kunnen aangewezen worden als de schrijver van de haat: Dit is mij serieus overkomen, ik had ooit ruzie met iemand en toevallig had iemand op de Ask daarvan ook een haat tekst gedaan. Mensen gingen toen reageren dat ik erg laf bezig was en dat ik niet zulk soort dingen moest zeggen terwijl ik dit niet eens was.
3) Je weet niet als het sarcastisch is of niet: Stel je voor dat je een vriendin altijd uitscheld op een sarcastische manier en het lijkt je wel grappig om dit ook eens anoniem op haar Ask te doen. Zij kan dat dan op twee manieren zien, als echte haat of als sarcasme. Sowieso dat 80% het ziet als haat. Vertel haar daarna maar eens dat jij het was. Awkward.

Sommige mensen vinden het ook gewoon grappig om op random mensen te haten, dan is het gewoon zo van: “Oh, ik verveel me dus laat ik even op iemand gaan haten..” Dat doe je gewoon niet! Als je je verveelt ga dan wat nuttigs doen, bijvoorbeeld op mijn blog kijken ;) Just kidding!
 Haten is iets wat ik sowieso al heel erg kinderachtig vind, maar ik vind anoniem haten tien keer zo erg. Zoals ik in het begin al zei: als je haat doe het dan ook met je eigen naam. Dit voorkomt namelijk al het misverstand dat je weet wie het is en niet de verkeerde beschuldigt. Geloof mij maar, dit is voor iedereen al een stuk fijner.

Anonieme haat is in mijn ogen gewoon heel erg zwak. Je wilt laten zien dat je iets tegen een persoon hebt maar je durft het niet namens jezelf te doen. Weetje wat, maak dan een fucking nep account aan of zoiets en doe het lekker via dat account.  Dan ziet degene die de haat ontvangt tenminste van wie het komt, of in dat geval dat het iemand is die je niet eens kent. Dus, ja doe het niet anoniem. Dat is gewoon echt laf als je het aan mij vraagt.
Ik zat net toevallig nog op Ask en las toen een Engelse post, toevallig past dat precies bij dit artikel. Ik heb hem voor jullie in het Nederlands vertaald, of in elk geval zo ongeveer: Anonieme haat is zo erg omdat je het leest in je eigen hoofd met je eigen stem. Ja, denk daar maar eens over na. Als ik me niet vergis lees je alles met je eigen stem (ook dit artikel..) waaronder dus ook haat. Best wel naar om dat in je eigen stem te horen als het ware, het komt dan net over alsof je het ook zelf zo vindt. Althans zo komt het bij mij wel eens over.

Maar heb ik nou ook ervaringen met anonieme haat? Ja, zoals ik al eerder zei denk ik dat bijna iedereen met Ask wel eens ervaring heeft gehad met anonieme haat. Vaak krijgt iedereen ook nog eens ongeveer dezelfde haat: nutteloze haat. Vaak wordt je gewoon uitgescholden voor hoer (of iets in die richting).
De 'haat' die ik heb gekregen is dit (letterlijk geciteerd): Jij Bent Lelijk. Jij ben een kankerhoer met vettig haar. En nog wel meer, sommige dingen heb ik verwijderd en andere dingen heb ik zoiets van whatever. Ik ben tenminste niet zo sneu als hun door anonieme haat te versturen.. Natuurlijk is het niet altijd leuk om haat te krijgen, maar vaak zijn er genoeg vriendinnen die het voor je opnemen en anders kun je er mooi sarcastisch op reageren :)

En dan was dit het alweer! Wat zijn jullie ervaringen en meningen over anonieme haat? xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top