Haat op moslims || Mijn Mening



De laatste tijd geef ik steeds meer mijn mening over bepaalde dingen, ik had toen ik dit de eerste paar keren eigenlijk niet verwacht dat dit soort artikelen juist vaak gelezen zouden gaan worden. Sowieso is het me opgevallen dat persoonlijke artikelen echt vaak gelezen kunnen worden, of artikelen met mijn mening. Omdat ik een grote fan ben van mijn mening geven heb ik hierom verschillende series, bijvoorbeeld Wauw waarin ik dingen zeg over schelden met kanker, ruzie via app.. Maar, voor vandaag heb ik een nieuwe serie. Hierin ga ik mijn mening geven over hele serieuze onderwerpen. Benieuwd? Lees dan snel verder want vandaag ga ik het hebben over de haat op de moslims!

Er wordt ontzettend veel gehaat op moslims, dat is je misschien wel eens opgevallen. Sterker nog, de haat is zo erg dat er ook een politieke partij is die kan laten merken hoe erg ze er tegen zijn. Dit gaat natuurlijk ook over buitenlanders, zoals de Marokkanen. Maar, vandaag ga ik het hebben over de moslims want de haat die hun krijgen vind ik echt te ver gaan.

Je hebt natuurlijk de moppen, de discriminerende moppen, hierover heb ik niet te veel op te merken want die zijn er over iedereen. Over Belgen, blondines en over vele anderen.. Dat is gewoon zo, ja soms zijn ze echt erg en vind ik het ook helemaal niet grappig (ik ben sowieso geen fan van dit soort grappen) maar dit is niet iets wat ik super serieus neem om eerlijk te zijn. Ik neem de haat serieus waarin duidelijk wordt gezegd over hoe naar moslims zijn, dat alles hun schuld is en al die onzin. Ik ben van mening dat ze deze haat helemaal niet verdienen! Ze krijgen dit alleen maar omdat één grote groep gezien wordt als een moslim terreurbeweging (Islamistische Staat) en daarom ineens alle moslims super slecht zijn. Dat is namelijk wat zoveel denken de laatste tijd.


Deze afbeelding kwam ik een maandje terug tegen op Ask, alleen iets anders. Ik heb hem net weer opgezocht en kon jammer genoeg niet de versie vinden die ik op Ask zag want die was toch iets mooier. Maar, dit verhaal raakt me echt. Als je het niet snapt (ik leg het uit via de versie van Ask): een 7 jarige jongen (Jack) heeft 20 euro gedoneerd aan een stichting voor moslims dat te maken heeft gehad met vandalisme, maar die twintig euro had hij eigenlijk gespaard voor een Ipad. Het moslim gemeenschap heeft hem toen een Ipad gekocht en gegeven.
Ik vond dit echt een ontzettend mooie afbeelding en het raakt me ook elke keer weer als ik het zie! Het is één van de weinige dingen die zo verdomd mooi zijn de laatste tijd, ik krijg echt een glimlach op mijn gezicht als ik dit zie. Op Ask stond er nog bij: de wereld is toch nog niet verloren. Waar ik me eigenlijk ook wel in kan vinden.

Na alle aanslagen van IS hebben moslims al zo vaak gezegd dat IS niet is waar hun in geloven, maar toch blijven mensen dit denken en zeggen. Maar natuurlijk gaan ze ook haten en discrimineren. Ik ken wat mensen die haat hebben op moslims maar hun mening nog niet eens fatsoenlijk konden onderbouwen en eigenlijk geen één argument hadden behalve dat ze slecht zijn. Echt wauw. Ik heb verschillende uitspraken gezien, vooral na de aanslag op Parijs (13 november) en daar heb ik ook een foto van.





Dit geldt niet alleen voor moslims maar wat meer in het algemeen. Terreur heeft geen geloof. Een verdomd mooie zin als je het aan mij vraagt, sterker nog dit vond ik prachtig om te lezen op We Heart It waar ik hem voor het eerste zag. Er zijn veel meer van dit soort foto's met dit soort teksten, ze spreken me altijd aan omdat ik dezelfde mening heb. Ik ga hier waarschijnlijk ook nog een keer een artikel aan wijden, dus ik ga er nu nog niet te veel over zeggen..

Dan heb je ook nog de mensen die gewoon denken dat de moslims allemaal bij IS horen, echt waar man verdiep je er eerst in voordat je allemaal dingen gaat lullen. Dat komt er misschien wat hard uit maar ik kan hier heel eerlijk in zijn.. Als je je mening wilt delen of als je wat te zeggen hebt zorg dan dat je geen dingen vertelt waar niks van klopt. Serieus, zorg dat het klopt!

En dan was dit het wel weer! Ik kan hier nog uren over doorgaan maar dat lijkt me niet zo verstandig ^^ Dus, dit was mijn mening over de haat op moslims! Laat vooral je eigen mening achter in de reacties, ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken. xo Nienke'

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top