Ruzie via app || Wauw #1

Er zijn eigenlijk niet superveel dingen waar je mij echt boos mee kan maken, natuurlijk is er wel wat en kan ik dan ook echt super boos worden.. Ruzie op app, dat is ergens één van die dingen. Maar dan doel ik meer op ruzie via app en dan in het echt hartstikke pussy doen. Daarom ga ik jullie hier eens mijn oprechte mening over geven. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Nu onze generatie steeds moderner wordt hoort whatsapp en ook snapchat eigenlijk echt overal bij. Ik heb een hele lange tijd al eens geschreven over een relatie via whatsapp (klik hier om dit te lezen..) want ook dit komt steeds meer voor tot mijn grote irritatie. Whatsapp wordt nou eenmaal niet meer gebruikt om gewoon leuke gesprekken te hebben, want ook ruzie via Whatsapp is hartstikke normaal. Jammer genoeg heb ik dan ook wel eens ruzie via Whatsapp, dit vind ik al niet leuk omdat ik geen idee heb hoe mensen het allemaal bedoelen (sarcastisch of niet..) maar waar ik echt niet tegen kan.. Als mensen via Whatsapp zo stoer gaan doen en zo badass, maar dan zie je ze weer in het echt en dan zijn ze zo vreselijk pussy. Dat is echt één van de dingen waar ik echt niet tegen kan!

Want, ik probeer zelf altijd zo eerlijk mogelijk te zijn via Whatsapp. Ik zeg alleen maar dingen die ik meen en probeer wanneer ik sarcastisch ben dit ook goed duidelijk te maken. Vervolgens als ik mensen tegen kom waarmee ik ruzie heb negeer ik ze of vertel ik ze ook de waarheid. Ik vind namelijk dat je je net zo stoer moet kunnen gedragen in het echt als op app. Als je op app alleen maar scheld, doe dat dan ook lekker in het echt. Ik kan dus gewoon echt niet tegen mensen die zo anders doen op app dan in het echt. Als je boos bent op me, zeg dat dan ook in het echt. Als je me uitscheld voor hoer op app, doe dat dan ook in het echt. Nou zijn dit allemaal voorbeelden en zijn ze niet allemaal gebeurd bij mijzelf maar het gaat om het principe.

Ik heb er dus echt een hekel aan om ruzie te hebben via app. Als je met mij ruzie hebt op app dan ben ik nog wel eens klaar mee en praat ik er liever in het echt over. Zonder één of ander telefoonscherm ertussen. Ik zie liever hoe mensen zich voelen en hoe ze me aan kijken als ze horen wat ik te zeggen heb dan dat ik dit niet weet.

Ook een nadeel aan ruzie via app, iedereen word er bij betrokken. Ik zeg niet dat ik dit niet doe want dit is juist één van de dingen die ik ook veel doe.. Screenshots sturen naar vriendinnen, vragen wat je moet reageren enzovoort enzovoort. Maar, wat ik wel irritant vind is als mensen die er niks mee te maken hebben er bij worden betrokken. Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld: “Zij verdient echt wel beter dan jou EN JE VRIENDINNEN” Als ik ruzie met iemand heb dan hebben mijn vriendinnen er in eerste instantie helemaal niks mee te maken!

Maar, het goedmaken via app vind ik ook helemaal niks. Ik raad je dus gewoon aan om elkaar alles in het echt te zeggen, maar dan durf je waarschijnlijk een stuk minder te zeggen..

En, dan was dit het alweer! Sorry dat ik een tijdje niks heb gepost maar ik ben ontzettend moe de laatste tijd en dinsdag gaat school ook weer beginnen. Enne, nog gelukkig nieuw jaar! xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top