Schelden met kanker || Wauw #2

Sinds ik Ask heb valt het me steeds meer op hoeveel mensen het normaal vinden om met kanker te schelden, gewoon het is even kanker dit en kanker dat.. Maar wat ik me nou echt afvraag, waarom schelden met kanker als je weet wat voor een ziekte het is? Een tijdje terug was het ook helemaal in om met ebola te schelden, toen die ziekte nog zoveel voorkwam in het nieuws en hoe gevaarlijk het was.. Maar, waarom schelden we nou eigenlijk met ziektes?

Het is eigenlijk niet eens schelden meer, het is vooral op Ask het woord kanker voor wat andere woorden plakken. Bijvoorbeeld: Ik typ kanker snel. Wat voegt kanker nou toe aan die zin? Ik snap  niet wat hier het nut van is.. Nu weet ik van mezelf dat ik ook wel behoorlijk kan schelden, maar ik scheld niet met kanker/ebola/aids omdat ik dat gewoon niet vind kunnen. Ja, dat is mijn mening maar ik weet dat velen er ook zo over denken. Maar, elke keer dat ik het zie dan heb ik toch zoiets van waarom juist met kanker.. Waarom ik me dit afvraag is omdat het algemeen bekend is wat voor een ziekte kanker is en dat er ontzettend veel mensen verdriet aan hebben. De patiënten maar ook de familie, vrienden van die mensen. Als je met kanker scheldt raak je zoveel mensen.

Het woord kanker wordt dus al heel erg snel als scheldwoord gezien, maar het wordt vaak ook nog afgekort als: kkr. Dat is ook iets wat ik gewoon irritant kan vinden. Als je zo 'stoer' bent om met kanker te schelden wees dan ook zo 'stoer' om het hele woord te gebruiken. Daarbij vind ik het ook gewoon lelijk staan, kkr. Dit is al helemaal mijn mening, maar ik vind het de zin waarin je het gebruikt alleen maar lelijker maken.

Maar, waarom wordt kanker nou zo vaak gebruikt als scheldwoord? Nou, ik heb wat research gedaan op internet en op de site goeievraag.nl vond ik verschillende antwoorden die een beetje op hetzelfde neer kwamen en wel wat hadden. Deze antwoorden hadden allemaal te maken met het gevoel wat er achter het woord zit. Hiermee wordt eigenlijk bedoelt dat kanker best een heftig woord is, er zit veel gevoel achter waardoor er een sterk gevoel achter zit en het een sterk woord is. Kanker is een woord wat bij velen veel gevoelens oproept.
Het woord kanker heeft veel kracht, als je ermee scheldt kwets je zoveel mensen. Ik weet dat ik mezelf inmiddels een beetje aan het herhalen ben, maar ik vertel jullie het toch nog één keer: schelden met kanker wekt veel gevoelens op bij bepaalde mensen. Mensen die zelf kanker hebben, mensen die een familielid, een vriend of een kennis met kanker hebben.

Per jaar gaan er 42.000 mensen dood aan kanker. Per jaar krijgen 89.000 mensen kanker, tien mensen per uur. Dus, ja je scheld met behoorlijk wat. Het is echt niet niks waar je mee scheld. Ik zelf ben dan ook absoluut geen fan van schelden met kanker, ik vind het echt niet kunnen..Ik denk dat velen ook niet weten hoe serieus mensen het kunnen opvatten als je scheld met kanker en hoeveel mensen je er me kunt kwetsen.. Misschien is dat meisje wat je een kanker kind noemde wel een familielid verloren door kanker, jij kunt het maar nooit weten.

Ik hoop dat dit mijn mening over met kanker schelden wat duidelijker heeft gemaakt. Ik vond het wel leuk om eens zo'n zeur artikel te maken eigenlijk, haha. Het is erg negatief maar soms moet ik dit soort dingen toch eens kwijt. xo Nienke'

Wat vind jij van schelden met kanker?

CONVERSATION

3 reacties:

  1. Ik vind het ook niet leuk mijn mamma had ook kanker... nu is ze dood en woon ik bij mijn pappa alleen hij heeft ook kanker en gaat ook dood wat moet ik doen??

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga heel eerlijk zijn, ik scheld er zelf ook mee, maar het is zo dat ik het niet richt naar de ziekte. Als k zeg: wajow das echt kkr grappig bedoel k het gwn als fucking, maar gwn omdat kanker iets meer kracht toevoegt zegmaar. En t is gwn kkr chill

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker oude post, maar mijn mening is er ondertussen flink over veranderd. Ik vind het niet erg als ik mensen ermee hoor schelden maar zelf doe ik het niet omdat het bij de een wat gevoeliger ligt.

      Verwijderen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top