Me, Myself & I #1 || Tevreden zijn met jezelf


Hey! Het leek me eigenlijk wel eens leuk om een reeks artikelen te doen over jezelf zijn, je eigen mening hebben en alles wat daar bij hoort. Dus, hierbij een nieuwe serie.. Me, Myself & I. In deze artikelen ga ik bespreken hoe je jezelf kan zijn, hoe het zit met schaamte, hoe je het beste voor je eigen mening kan opkomen en nog wel meer. Maar, vandaag wil ik beginnen met één van de belangrijkste dingen: tevreden zijn met jezelf. Benieuwd? Lees dan snel verder!

Ik vind tevreden zijn met jezelf ontzettend belangrijk. Het is ook echt belangrijk voor jezelf, als je ontevreden bent met jezelf lukt het je ook echt niet snel om echt jezelf te zijn. Denk je dat je dik bent? Dan hou je veel meer rekening met wat je eet en hou je vaak je buik in. Denk je dat je niet grappig bent? Dan maak je haast nooit eens een grappige opmerking. Denk je dat je een lelijke lach hebt? Dan lach je ook direct veel minder. Zo zie je maar wat voor een effecten het ontevreden met jezelf zijn kan hebben. Maar dit is allemaal grote onzin, want je bent perfect om wie je bent. Je hebt je eigen perfecte gewicht, je bent op je eigen manier grappig en je hebt je eigen mooie lach, je hoeft je voor niks te schamen. Althans, niet voor jezelf.. Als je vader/moeder vreemd doet kun je je daar prima voor schamen, haha.

Ik weet dat best wel veel mensen iets hebben waar ze niet tevreden over zijn. Ik zelf heb ook wel dingen waarmee ik niet tevreden ben, mensen die ik ken hebben precies hetzelfde. Het is dan ook lastig om wel echt tevreden te zijn met jezelf voor 100 %. Ik zelf vind mijn neus niet echt mooi, daarom post ik nooit selfies op social media waarop mijn neus echt heel erg opvalt. Dus ja, ik ben ook ontevreden en hou er rekening mee. Maar, ik ga mijn neus niet ineens helemaal verstoppen of zo (dat kan niet eens maarja) en ik accepteer gewoon dat ik niet echt tevreden ben met mijn neus. Ik denk namelijk dat (bijna) iedereen wel iets heeft waarmee hij/zij ontevreden is en dat hoort ook gewoon bij het leven denk ik.

  Bron

Maar hoe kun je nou tevreden zijn over jezelf? Nou, dat is heus niet zo moeilijk. Ik heb hier een paar tips om tevredener te zijn met jezelf:
  • Vergeet niet dat iedereen wel ergens onzeker over is.
  • 100% perfect zijn, in de ogen van iedereen, kan niet.
  • Het is niet erg om eens een puist of pukkel te hebben, iedereen heeft hier last van.
  • Je bent niet dik. Iedereen heeft een ander perfect figuur.
  • Als je denkt dat je dik bent vraag je ouders eens wat zei denken.
  • Twijfel je over je gewicht? Check dan je BMI!
  • Draag kleding waarin je je het beste voelt.
  • Als mensen grappen maken over je onzekerheden, vertel ze dan om te stoppen. 
 En dan is er iets wat ik nog even kwijt wil.. Mensen vinden zichzelf best wel vaak dit, maar let op! Als je staat en je kijkt naar beneden om je buik te zien dan is die bol, want je kijkt van boven. Er zijn mensen die dit niet snappen. Wil je goed naar jezelf kijken, dan kijk je in een spiegel. Daarbij, ik denk dat als je echt wat te dik bent er wel mensen in je omgeving zijn die je hier wat over vertellen. Bijvoorbeeld je ouders of je vriendinnen die je vertrouwd.

En dan was dit het voor het eerste deel van deze nieuwe serie. Ik hoop dat jullie het een leuke serie gaan vinden en er ook wat aan hebben. Als je nog een leuk onderwerp weet voor deze serie, vertel het me dan zeker! xo Nienke'

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top