Me, Myself & I || Oké, dit ben ik.

Die ene puist die nou al weken op je neus zit. Die ene karaktertrek waar je zo van baalt. Dat ene verkeerde grapje wat je ooit hebt gemaakt en nog steeds spijt van hebt. Die ene foute keuze waar je nog steeds over nadenkt. En ga zo maar door.. Iedereen herkent het wel, dingen die je niet leuk vindt aan jezelf. Waar je je voor schaamt, maar als je nou wil of niet.. Het hoort allemaal bij je. En het maakt jou jou.

Ik denk dat iedereen wel eens een verkeerde keuze heeft gemaakt en op sommige momenten er nog steeds over nadenkt. Ik denk ook dat iedereen wel eens een fout heeft gemaakt en er soms nog over nadenkt. Ik denk dat iedereen wel iets heeft waarvoor hij of zij zich heel erg schaamt. Ik denk ook dat iedereen wel iets heeft wat die vreselijk vindt aan zichzelf. Ik denk dat niemand 100% tevreden is. Hij niet, zij niet, jij niet en ik niet. Maar, dat hoort er allemaal bij en dat maakt je eens mens.

Alleen een barbiepop is 100% perfect.

Ik hou er niet van als ik fouten maak. Ik haat het als ik ineens allemaal puisten op mijn gezicht heb. Ik haat het nog meer als iemand begint over dingen die ik ooit fout heb gedaan. Of over schamende dingen die ik ooit heb gedaan. Maar, ik weet dat het er (jammer genoeg) allemaal bij hoort. Soms schaam ik me ervoor maar meestal denk ik wat boeit het ook, iedereen is zo.

En dat is iets waar iedereen zich van bewust zou moeten zijn. Dat niemand perfect is maar ook dat alle fouten die je maakt bij je horen. Dat alle schamende herinneringen bij je horen, dat alle puisten bij je horen. Alles wat jij hebt of maakt hoort bij je. Als je nou wilt of niet, het is gewoon zo en het is belangrijk om dat te weten.

Meer kan ik er ook eigenlijk niet over zeggen.. Het hoort gewoon bij je, ook al is dit niet altijd even leuk. Maar iedereen heeft er last van. Tot de volgende blogpost! xo Nienke'

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top