Personal Update #9 || CARNAVAL


Hee! Zoals ik gisteren al zei, vandaag ga ik jullie wat vertellen over hoe mijn carnaval was.. Ik heb dit jaar twee keer carnaval gevierd, de eerste keer in Albergen en de tweede keer in het Anker (Wierden). En het was zo verschillend! De één vond ik niet echt bijzonder en de ander was echt superleuk.. Benieuwd? Lees dan snel verder!

31 januari | Albergen:
Op Albergen had ik me toch het allermeeste verheugt, iedereen zei namelijk dat Albergen de plek was om carnaval te vieren. Mensen uit Brabant en Duitsland kwamen namelijk ook naar Albergen om carnaval te vieren, dus het moest wel een geweldig feest worden! Voordat ik naar Albergen ging heb ik samen met vriendinnen afgesproken bij iemand thuis, daar hebben we even gezellig wat gegeten en wat gedanst op carnavalsmuziek.. Vanuit daar zijn we doorgegaan naar Albergen.
We waren hier rond half zes (volgens mij) en oh wat was het al druk.. Je moest in een rij staan die later in tweeën was gesplitst (jonger dan achttien en ouder dan achttien), wij stonden met zijn allen in de jonger dan achttien rij maar in het begon stonden we naast wat mensen die het geweldig leuk vonden om gewoon even random naar links te gaan duwen. Nou ben ik niet zo van de krappe ruimtes en was die rij dus niet echt ideaal voor mij, sterker nog ik werd helemaal gek voor mijn gevoel. Maar, toen waren we binnen! We zijn toen direct doorgelopen naar de garderobe, echter toen kwamen we daar en zagen we dat het een munt kostte. We hadden nog geen munten gehaald dus konden we dit eerst gaan doen.
Toen we munten waren halen zijn we elkaar helemaal verloren; twee vriendinnen van me stonden in de rij, ééntje was met iemand anders iemand zoeken, drie stonden in de tent en ik bleef samen met iemand anders over. We waren elkaar helemaal kwijt. Vreselijk was dat, het heeft een uur gekost om weer helemaal compleet te zijn.. De twee vriendinnen die munten hadden gehaald waren helemaal geplet in de rij daar, maar ik hoorde wel van meerderen dat dit gebeurd was bij hun. Toen zijn we opnieuw naar de garderobe geweest, alleen deze was vol. Daarna zijn we na de tenten gelopen (er waren drie tenten) en gingen we naar binnen..
Heel eerlijk, ik vond er niet bijzonder veel aan. Er was niet echt een feeststemming en het was echt veel te druk wat mij betreft. Dus ik vond het niet echt leuk, gelukkig was ik niet de enige die er zo over dacht. Uiteindelijk zijn we veel eerder weg gegaan dan gepland en was ik toch rond negen uur alweer thuis, ergens was ik wel blij dat ik weer in mijn bed lag haha.


5 februari | Anker (Wierden): 
Vrijdagavond gingen we dus met zo ongeveer dezelfde groep naar Anker, ik had hier best wel zin in. Er was mij verteld dat het veel kleiner zou zijn, veel meer mensen van mijn leeftijd zouden ook komen dus had ik hier echt zin in.
Toen we binnen kwamen bij Anker zat de feeststemming er al best wel in, er was leuke muziek op waarop je goed kon meezingen haha. We stonden dan ook al snel feest te vieren, dit hebben we eigenlijk de hele avond ook gedaan. Ik ben veel bekenden van me tegen gekomen en het was echt een ontzettend gezellige avond! Het eerste halfuur van Anker vond ik al tien keer zo leuk als heel Albergen, oeps haha. Ik vond het dan ook echt erg jammer toen het voorbij was. Toen ik weer thuis kwam was ik best wel hyper en zat ik alles te vertellen aan mijn zusje van wat er gebeurd was enzovoort.. Maar, het was echt een hele gezellige avond! Alleen vanochtend toen ik wakker werd had ik nog wel een beetje een piep in mijn oren van de luide muziek.
Oh over muziek gesproken, ik heb me doodgelachen.. Nou ik ben niet dood maar je weet wat ik bedoel. Opgegeven moment kwamen ze aan met muziek zoals One Way Or Another van One Direction en als ex directioner kende ik de hele tekst en heb ik echt mee geschreeuwd. Ik vond het ook echt geweldig toen ze aankwamen met Baby van Justin Bieber, haha.
Het was dus zeker een geslaagde avond!

En dan was dit mijn carnaval! Hebben jullie ook nog carnaval gevierd? xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top