Typische Schoolmomenten | Leraren

Hee! Vandaag heb ik eens wat typische schoolmomenten voor jullie, met als hoofdonderwerp leraren. Geef eens toe, leraren doen echt wel eens dingen waarbij je denkt van .. waarom doe je dit? Of dan doen ze weer iets wat wij niet mogen, echt logica weer. Benieuwd? Lees dan snel verder!

1. Te laat zijn
Ben je één minuut te laat, haal maar een briefje hoor. Is de leraar bijna tien minuten te laat, maakt niks uit hoor. Bij mij was in de brugklas altijd één leraar standaard rond de acht minuten te laat omdat die altijd eerst koffie wou halen.

2. Toetsen nakijken / huiswerk maken
Wij, als leerlingen, moeten binnen één dag superveel huiswerk maken en krijgen problemen wanneer we dit niet af hebben. Hun, als leraren, moeten toetsen nakijken wat minder werk is dan huiswerk maar toch kunnen ze er wel een week of twee of drie over doen. Dat is echt één van de dingen die ik nergens op vind slaan.

3. Boos worden om huiswerk dat niet in Magister staat
Altijd wordt er tegen mij gezegd dat Magister lijdend is en dat je alles moet aannemen van Magister, als er dan geen huiswerk opstaat maak ik ook niks. Maar, daar zijn niet alle leraren zo blij mee. Hallo, Magister is lijdend toch of niet soms !?

4. Hun vak is het belangrijkste
Het eigen vak van je leraar is altijd het belangrijkste.. Maar, als zo'n elf leraren dit zeggen wiens vak is dan echt het belangrijkste? Oh wacht, geen één vak is belangrijk op school.. Oeps.

5. Het ligt nooit aan hun
Haal je een onvoldoende? Pech, dan heb je gewoon slecht geleerd. Nooit dat het aan de uitleg van een leraar ligt. Hun zijn ook perfect, toch? Maar even serieus, natuurlijk moet je goed leren maar als je iets niet snapt dan ligt dat ook voor een groot deel aan de uitleg van de leraar.

6. Je ruimt op en je hebt problemen
De meeste mensen ruimen één a twee minuten voor de bel hun spullen op, alleen wordt dit niet echt op prijs gesteld door de meeste leraren. Je kunt je spullen wel weer openen want de les is nog niet voorbij, vaak is de les voorbij nadat je je spullen hebt gepakt.

7. Personal life
Sommige leraren delen verhalen uit hun leven en dan moet dat grappig zijn? Soms dan lachen ze om zichzelf en dan heb ik zoiets van, moet ik lachen of niet..?

8. Slechte dag
Sommige leraren kunnen zo vreselijk chagrijnig zijn soms, of altijd, like zo zweer heb je het nou ook weer niet hoor. Wij moeten huiswerk maken.. Maar, ik heb een lerares die altijd zegt het zit me tot hier en dan wijst ze naar boven haar hoofd. Like, okay i guess.

Sorry dat dit wat korter was, maar zoals in het vorige artikel te lezen was heb ik wat minder tijd deze week! Daarbij, mijn inspiratie is op het moment ook niet erg hoog. Maar, wat voor herkenbare momenten heb jij met leraren? xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top