Gewoon random #1 || Hardlopen

Hee! Ik wou al een tijdje wat schrijven over hardlopen, want ik ben er nou al weer een tijdje actief mee bezig. Gisteren noemde ik het hardlopen even in het artikel waarin ik tips gaf om te relaxen. Maar vandaag wil ik er wat meer over vertellen! Ik vind hardlopen namelijk super leuk. Daarbij, wil ik over meer onderwerpen gewoon eens random wat praten. Daarom ben ik dus deze serie begonnen. Lees dus zeker snel verder!
 
Sinds ik klein ben hardloop ik al, dit komt doordat mijn ouders dit ook doen. Vroeger, voordat ik zeven was, ging ik soms in het weekend hardlopen met mijn vader of moeder. Ik was dan ontzettend trots als ik hele stukken kon volhouden met hardlopen (lees: 2 kilometer). Toen ik zeven werd ging ik voor het eerste naar de atletiek, hier had ik zoveel plezier! Later overtuigde ik een vriendin van me om ook op atletiek te gaan want ik vond het echt super leuk. Ik had dan ook bij de pupillen groep een super leuke tijd, ik heb hier tot mijn elfde of twaalfde bij gezeten en toen moest ik een groep omhoog. Oftewel, naar de junioren.
Ik zag hier eerst best wel tegen op, inmiddels zat ik altijd met twee vriendinnen en mijn zusje altijd daar maar hun gingen niet met mij mee naar de junioren. Ik ging helemaal alleen. Maar, het viel heel erg mee! Sterker nog, het was echt leuk. Ik maakte daar een nieuwe vriendin, waar ik nog steeds goed bevriend mee ben, en ik mocht veel meer. Bijvoorbeeld speerwerpen, dit vond ik dan ook super leuk. Zo had ik best wel een chill jaar bij de junioren D, na een jaar zouden de twee vriendinnen van de pupillen erbij komen. Ik keek hier echt naar uit, jammer genoeg stopte één van mijn vriendinnen al best wel snel (maar met haar hardloop ik nu wekelijks!). Toch bleef het wel gezellig.
Maar, ik vond het steeds wat minder worden. Ik had nooit zoveel zin om naar de training te gaan, meestal was het wel leuk als ik er kwam maarja. Alleen rond de kerstvakantie van de tweede klas kreeg ik een blessure. Hierdoor mocht ik heel erg lang niks meer doen en dan ook echt niks. Een maandje voor de zomervakantie mocht ik weer beginnen. Ik ging toen eerst mijn conditie opbouwen want die was ik helemaal kwijt geraakt, dit deed ik samen met mijn vriendin die ook van atletiek af was gegaan. Toen mijn conditie weer wat beter was ging ik terug naar de training, hier vond ik niks meer aan. Al relatief snel besloot ik om te stoppen met atletiek en gewoon te blijven hardlopen samen met mijn vriendin.

Inmiddels loop ik nog steeds (bijna) elke week met mijn vriendin. Dit is super gezellig en ik vergeet ook alle schoolzorgen er door! Het is een heel chill begin van het weekend, daarna gaan we vaak bij mij thuis nog even wat drinken. We hebben al behoorlijk wat bereikt met het hardlopen ook!

De allereerste keer dat we gingen hardlopen kwamen we amper de straat uit zonder al doodop te zijn, haha. Maar nu doen we zeven kilometer zonder te stoppen! Ik vind het hardlopen dan ook echt heel erg leuk en doe het altijd met veel plezier! Ik zelf vind het altijd heel erg fijn om door een bos te lopen of op stukken met verschillende hoogtes, vooral bij het omlaag lopen haha.

Wat me ook nog bijstaat, de eerste keer dat we een bepaalde route deden dachten mijn vriendin en ik van oh laten we eens even door die bosjes lopen. Echter, ik had een korte broek aan en je raad het misschien al.. Er waren overal brandnetels! Echt overal, dus ik had overal jeuk en mijn vriendin kon me uitlachen met haar lange broek haha.

En dat is een beetje mijn hardloop verhaal! Ik vond het heel erg leuk om het eens op te schrijven en met jullie te delen. Hopelijk vonden jullie t ook leuk om te lezen :) xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top