Leren & Toetsweek || Tips &Tricks


Inmiddels komt voor mij de toetsweek steeds weer dichterbij, ik ben dan ook al weer veel aan het leren.. Het leek mij wel leuk om eens wat tips & tricks met jullie te delen voor de toetsweek! Maar ook voor gewoon leren. Benieuwd? Lees dan zeker snel verder!

 1. Stel je prioriteit
Dit is één van de dingen waar ik ontzettend veel mee doe. Ik doe dit dan ook met meerdere dingen, als eerste zet ik het leren boven het leuke dingen doen. Dan kies ik welke vakken ik het belangrijkste vind en daar besteed ik dan ook het meeste tijd. Ik heb vorige toetsweek besloten om het meeste tijd in economie te besteden, ditmaal weet ik dat ik veel tijd in wiskunde/Duits en Frans moet steken. Dit doe ik dan ook meer.

2. Plannen
Als er iemand slecht in plannen is dan ben ik het wel.. Ik kan mooie planningen maken maar ik kan me er niet aan houden. Toch, al doe je niks met je planning het is best wel fijn om er één te hebben. Om het idee te hebben wat je zo ongeveer moet doen. Ik heb vriendinnen die heel strak zijn als het om plannen gaat, maar dat is niks voor mij.

3. Samenvatten
Ik vat (vooral voor de toetsweek) heel veel samen, hierdoor onthoud ik al snel wat meer. Nu is het wel zo dat mijn samenvattingen veel te lang zijn, sterker nog soms zijn ze langer dan de tekst die ik moet samenvatten. Toch raad ik iedereen aan om ook samenvattingen te maken, dezen hoeven echt niet lang te zijn maar het is best handig om te maken.


4. WRTS
Een site die ik iedereen kan aanbevelen voor het leren van talen is zeker WRTS! Ik weet trouwens dat het ongeveer hetzelfde is als Quizlet, alleen bij WRTS moet je echt de woordjes zelf invoeren. Ik zelf leer ze hierdoor beter, dus het zeker een aanrader.

5. Muziek luisteren
Iets wat mij echt helpt tijdens het leren is het luisteren naar muziek, hierdoor is mijn concentratie namelijk veel hoger. Ik heb trouwens niet echt een rustige afspeellijst hiervoor, gewoon muziek die ik leuk vind.

6. Drinken 
Voordat je begint met leren is het best wel handig om alvast wat te drinken te pakken want anders moet je opstaan tijdens het leren.



7. Gebruik kleuren
Alle belangrijke woorden markeer ik nog met een kleur, het maakt mijn samenvatting ook wat vrolijker ;) Ik markeer ook altijd nog de jaartallen met wat er bij dat jaartal hoort, dit doe ik weer met een andere kleur om het overzichtelijk te houden.
8. Maak rijtjes
Ik maak best vaak rijtjes in mijn samenvatting, om het wat duidelijker te maken. Bijvoorbeeld als het over drie standpunten gaat van iemand maak ik hier een rijtje van. Ik vind dit fijner leren en ook wat overzichtelijker.


En dan waren dit mijn tips! Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.. xo Nienke

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top