Personal Update #11 || School


Mijn haat aan school wordt de laatste tijd steeds meer en meer, ik ben echt toe aan zomervakantie. Ik heb namelijk bijna weer proefwerkweek, om precies te zijn begint het 31 maart. Dus dat wordt weer lekker druk, maar dat stopt de leraren niet om het mij makkelijker te maken met minder huiswerk. Hierdoor heb ik niet altijd even veel tijd om te bloggen.. Maar, meer hierover kun je lezen door op lees verder te drukken!




Ik heb altijd een paar weken per periode (wij hebben 4 periodes met school) dat ik er helemaal klaar mee ben. Dan doe ik het liefste hele dagen niks en let ik compleet niet op. Alleen als ik dat zou doen dan gaat het ook niet helemaal goed, dus beter dat ik wel iets doe. Alleen in deze periodes ben ik nogal anti huiswerk (lees: nog meer dan normaal) en doe ik het ook niet altijd even goed.. Maar natuurlijk heb ik het geluk om net vlak voor de proefwerkweek in zo'n periode te zitten, goed gepland wie dit ook plant. In elk geval, ik kan vanaf nu lekker hard gaan werken voor school en hopelijk overleef ik deze proefwerkweek dan. Maar, daarna begint de mooiere tijd van het jaar weer. Een verkort rooster en bijna meivakantie, ik focus me daar wel gewoon op.

Inmiddels is het ook alweer bijna Pasen, de tijd gaat echt snel. Dit schooljaar gaat gewoon super snel en daar kan ik niet blijer om zijn. Ik heb telkens het gevoel in de les dat het eeuwen duurt, maar weken en maanden zijn zo voorbij. Soms maakt het me wel eens bang hoe snel het allemaal gaat, haha. Hebben meer mensen dat of ben ik daar de enige in?

Om het onderwerp nog even op school te houden, ik heb afgelopen week ook mijn profielkeuze gemaakt. Het staat nog niet helemaal vast maar ik denk niet dat er nog iets wordt veranderd. Ik heb gekozen voor het profiel Economie en Maatschappij, met als vakken: economie, Engels, Nederlands, wiskunde (A), geschiedenis, maatschappijleer, maatschappijwetenschappen, kunst en nog één/twee verplichte vakken die ik niet uit mijn hoofd weet. Ik kijk er best wel naar uit om bezig te zijn met de vakken waar ik meer interesse in heb omdat ik wel een beetje klaar ben met wat ik nu allemaal doe. Ik ben dan ook redelijk tevreden over wat ik heb gekozen.

 
Ik wil toch even nog wat over België zeggen, heel kort. Ik vind het ontzettend naar dat dit gebeurd is en ben er ook oprecht van geschrokken. Ik vind het daarbij gewoon eng hoe het allemaal steeds dichterbij komt en hoop dat het snel beter gaat. Daarbij, heel veel sterkte voor iedereen die iemand is verloren en voor iedereen die erbij was.

Ik vind het zo naar wat er de laatste tijd allemaal gebeurd in onze wereld en het kan me oprecht bang maken, sinds gisteren vraag ik me nog meer af wanneer Nederland aan de beurt is en nou lees ik net dit: Grote politieactie bij McDonalds Zaandam waaruit blijkt dat er waarschijnlijk (!) een aanslag was gepland in Zaandam. Lees het artikel want ik weet niet goed wat er aan de hand is allemaal. Het maakt me in elk geval alleen maar banger. Echt fijn, dus niet.

Ik ga in elk geval goed leren aankomende dagen! Daarbij ga ik proberen om goed bezig te zijn met bloggen, maar door de toetsweek kan ik niks beloven. Als er trouwens nog iets is waarover je mijn mening wilt weten of als er iets is wat je eens op mijn blog wilt zien, laat het dan vooral achter in de reacties! Natuurlijk zij tips/tops ook altijd welkom :) xo Nienke


CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top