JEUGD TAG


Hee! Ik wou graag weer eens een tag doen omdat ik het super leuk vind om dezen in te vullen.. Alleen kon ik niet echt een leuke tag vinden, daarom bedacht ik er zelf één. Deze tag gaat over mijn jeugd.. Ik ben hiermee gekomen omdat er altijd zoveel geklaag is over de jeugd van tegenwoordig die alleen nog maar achter de telefoon zit, mijn basisschool tijd zag er helemaal niet zo uit. Benieuwd? Lees dan snel verder!

1. Hoe oud was je toen je je eerste telefoon kreeg?
Op mijn twaalfde verjaardag kreeg ik mijn allereerste telefoon, dit was bij ons toen de afspraak dat je op je twaalfde je eerste telefoon kreeg. Dit was trouwens een LG.

2. Wat deed je vroeger altijd na schooltijd?
Ik ging altijd spelen (wat een geweldig woord om weer eens te gebruiken hiervoor, haha) met mijn vriendin(nen). Dan gingen we tekenen, buiten spelen of iets anders doen.

3. Wat deed je altijd in de pauze op de basisschool?
Dit verschilde heel erg bij mij, ik weet nog dat ik in groep acht vooral rond om de tafel deed en hockey. Maar in groep zeven was dit voetbal. Wat wel altijd vast stond was dat wanneer er sneeuw lag we een sneeuwballen gevecht deden. Daarbij mochten we trouwens nooit op het plein zelf gooien, alleen maar op het grasveld.

4. Wat deed je altijd tijdens het spelen?
Ik had een periode dat ik elke week ging picknicken met vriendinnen, dit was dan altijd heel lekker en dan zat ik helemaal vol voor het avondeten haha. Verder had ik ook een periode dat ik ontzettend verslaafd was aan TopModel en dat ik dit de hele dag door deed. Oh, soms dan deed ik met een vriendin van me een wedstrijd wie het beste zandtaartje kon maken. En (als ik me niet vergis) ging ik altijd circusje doen in groep acht met vriendinnen, dan gingen we allemaal kunstjes doen haha.

5. Speelde je liever bij iemand anders thuis of bij jezelf?
Ik ben iemand die best wel graag thuis is maar het maakte me niks uit waar we gingen spelen. Vaak gingen we gewoon naar het schoolplein omdat dat hier vlak bij is.

6. Wat deed je vroeger voordat je ging slapen?
Lezen! Ik ging vroeger echt heel vaak naar de bieb en nam dan iets van zeven / tien boeken mee die ik dan ging lezen. Ik probeer nu ook nog wel wat te lezen maar ik zit s' avonds liever achter mijn laptop.



7. Hoe vond je het op de basisschool?
Vaak vond ik het ontzettend leuk! Alleen soms dan dacht ik van: zat ik maar op het middelbaar.. Nu denk ik eerder andersom, ik zou best wel eens een weekje op de basisschool les willen hebben. Wij hadden namelijk nooit huiswerk, behalve topo.

8. Toen je je telefoon kreeg was je toen direct verslaafd?
Nee, niet echt. Ik zat er wel veel achter maar ik kon ook wel gewoon zonder. Toen ik naar de middelbare school ging werd dit veel erger haha.

9. Vindt je dat de jeugd erg is verandert bij jou in de buurt?
In vergelijking met mij valt het nog wel mee.. Vorig jaar vond ik ze wel allemaal best wel gemeen, dan maakten ze snel een rot opmerking. Verder spelen ze nog steeds gewoon buiten alleen hebben ze wel muziek. Er zit dus niet heel erg veel veranderd volgens mij.

10. Als je nu buiten bent, wat doe je dan vaak?
Ik vind het nog best leuk om te ezelen en om rond om de tafel te doen.

11. Was je veel actief op social media vroeger?
Ja! Op msn met mijn vriendinnen (of soms op Skype). Maar ik was ook best wel actief op Twitter en rond eind groep acht kreeg ik mijn eerste Instagram account waarop ik ontzettend veel onzin postte.. Wat ik gelukkig ook weer heb verwijderd. Verder kreeg ik in groep acht mijn eerste blog.

12. Wat vond je vroeger ontzettend leuk om te doen?
Ik ging eens in de zoveel tijd naar de stad met mijn vriendinnen, hier gingen we dan in allemaal winkels om de lelijkste kleding te passen. Vervolgens maakten we allemaal foto's en gingen we weer nog meer lelijke kleding passen. Dit vond ik altijd zo leuk om te doen haha.

En dan was dit het alweer! Als je deze tag zelf ook wilt invullen ben ik erg benieuwd naar de antwoorden. xo Nienke

CONVERSATION

1 reacties:

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top