Alles over opgroeien | Tips & Meer



Hello! Hier ben ik weer.. Vandaag ga ik het hebben met jullie over het meest vreselijke gedeelte van de maand, althans voor vrouwen dan. Waarschijnlijk snap je me nu al wel, ik ga het hebben over ongesteld zijn. Netjes gezegd, je periode. Maar ik ga het ook hebben over opgroeien, wat daar allemaal bij komt kijken. Laten we snel beginnen!


 Als er iets is wat niet leuk is dan is het opgroeien wel.. Het meer mogen gedeelte en het ouder worden is dan wel weer leuk, maar wat je lichaam allemaal doet is heel wat minder. Je gaat extra zweten, je krijgt extra puisten, je moet geld investeren in BH's en het ergste van allemaal; je wordt ongesteld. Niet super leuk dus dat opgroeien..

Maar, om het dan toch iets makkelijker te maken heb ik dit geschreven voor jullie. Niet alleen, een groot gedeelte van al deze informatie komt van Libresse dus kijk daar ook eventjes! Als je op de naam Libresse klikt, waar dan ook in deze blogpost, kom je op hun site terecht.

--

Wisten jullie dat 11% van alle meiden al helemaal voorbereid was op hun menstruatie? Ik moet eerlijk zeggen, ik was er echt niet compleet op voorbereid. Ik had echt zoiets van oh god wat is dit nou weer, volgens mij dacht ik zelfs dat ik gewoon een wondje had daar.. Ook een interessant weetje is is dat de meeste meiden zichzelf een zwaar geïrriteerd en boos type vinden tijdens hun menstruatie. Wel 42%, dat is best veel. Ik zelf merk nooit zo heel veel verschil om eerlijk te zijn, ja soms dat ik iets sneller boos ben om wat kleinere dingen. Maar verder valt het best wel mee.  Deze  past dan wel weer echt bij mij: het heeft de hele dag eetbuien type, wat 34% van alle meiden zichzelf vindt. Wil je nog meer weten over welke types er zijn en hoeveel mensen zo over zichzelf denken? 

Maar hoe kun je je ongesteldheidspijn nou een beetje verminderen? Nou ik zou zeggen, vul een kruik met heet water en ga lekker in bed liggen met deze kruik. Een serie erbij, of YouTube en dan een dagje niks doen. Tot school. Ha, leuk school tijdens je periode. Hiervoor is toch mijn tip om echt te zorgen dat je altijd iets maandverband mee hebt, zelf al ben je niet ongesteld! Ben je wel ongesteld, gooi een voorraad in je tas.

                                                  deze afbeelding is niet van mij, hij is van Google gehaald.

But hey, opgroeien is niet alleen ongesteld worden. Het is nog veel meer. Je raad het nooit maar tijdens het opgroeien groei je ook nog ;). Maar niet alleen in de lengte, je hele lichaam groeit. Dus ook je borsten. Dat je kleding heb die te strak zit bij de borsten, is een goed excuus om te gaan winkelen.. Wat ook nog bij het opgroeien hoort is dat je steeds een sterkere lichaamsgeur hebt, oftewel zweet. Geloof mij maar, hier moet je wel iets aan doen! Het is niet fijn voor jou en voor mensen die naast/bij je zitten of staan om jouw lichaamsgeur duidelijk te ruiken. Speciaal hiervoor, wat tips.
   • Neem altijd deo mee, of een geurtje. Als je dan niet meer zo fris ruikt kun je wat deodorant opspuiten.
   • Was je in de ochtend, je oksels en je gezicht.
   • Ook een goede tip, draag witte of zwarte kleding want hierop zijn zweetvlekken minder zichtbaar.

Ook iets wat niet leuk is, letterlijk alles groeit.. Ook de haren, en niet alleen die op je hoofd. Je krijgt okselhaar, schaamhaar en beenhaar. Voor zover ik weet scheren de meeste meiden zich, ik zelf ook. Maar je moet vooral doen wat je prettig vindt! Wil je je niet scheren, waxen of wat dan ook dan doe je dat lekker niet. Het is jouw lichaam en dat is iets wat je zeker moet onthouden.

Maar ik heb nu zat negatieve dingen genoemd, althans dingen die ik allemaal niet bepaald leuk vindt. Terwijl er ook zat positieve dingen zijn! Je wordt een echte vrouw (zoals iedereen me noemde toen ik voor het eerst ongesteld werd), je hebt een excuus voor wanneer je chagrijnig bent en je kunt heerlijk veel chocola eten! Oké, beter niet te veel want dan komen de pukkels opdagen. Maar je wordt ook ouder en dat is best wel leuk, dan mag je steeds weer meer en kun je steeds meer doen. Eigenlijk is opgroeien zo verkeerd nog niet, er zitten alleen wel wat negatieve puntjes aan.. Maar dezen vermoorden je niet (tot je s' ochtends wakker wordt met een puist zo groot als China) en het hoort er gewoon bij!

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben gehad! Wil je nog meer lezen, kijk dan vooral op de site van Libresse want zij hebben een heel artikel hierover vol handige tips. Ook staat hierin veel informatie en kun je uitslagen van stemmingen zien onder meiden die opgroeien. Je kunt ook op Youtube kijken, hier hebben ze verschillende video's opstaan over verschillende onderwerpen.. Klik hier om naar hun kanaal te gaan.  Zeker even bekijken dus! Wil je trouwens een keer gratis maandverband? Klik dan even op deze link: ,http://www.libresse.nl/onze-producten/sample-aanvragen/ want dan geeft Libresse je een keer gratis maandverband! 

Wat vind jij van de puberteit?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top