Wat Als #2


Hey! Ik vind om ontzettend leuk dat de eerste wat als goed ontvangen werd.. Daarom leek het me leuk om er nog één te maken. Ditmaal over iets anders, natuurlijk. Maar het is wel één van de wat als vragen die ik me wel echt eens heb afgevraagd. Door geschiedenis maar ook wel door dingen die gebeuren in de wereld. Benieuwd? Lees dan snel verder!


 Wat als er oorlog zou zijn in Nederland?

Ja, dat is me een behoorlijke vraag. Wat als er oorlog zou zijn in Nederland. Het land waar ik woon en waar ik ook geboren ben. Ik kan het me niet eens voor me zien.. Ik heb zoveel gelezen over oorlog, ik heb er over geleerd en films over gezien. Toch kan ik het niet voor me zien. Nederland in oorlog? Zo'n klein land.. Ik denk dat dat niks word. Eerlijk waar, ik zie Nederland niet voor me als een land wat echt goed is in oorlog voeren..

Het zou wel een echte ramp zijn.. Het dorp waar ik woon en waar ik dichtbij woon lijken me niet echt punten die heel belangrijk zijn in oorlog. Er is weinig, misschien dat ze (als ze vanuit Duitsland komen) er wel door moeten maar mijn dorp niet volgens mij. Maar ik kan het niet inschatten, volgens mij is er echt niks van belang in mijn dorp maar misschien denken anderen daar wel heen anders over.

Ik weet niet wat ik zelf zou doen.. Zou ik vluchten? Ik hoop dat we thuis een schuilkelder hebben als er echt eens oorlog komt.. Maar weet je, ik kan het me gewoon echt niet voorstellen. Ik had verwacht dat dit best wel te doen was qua schrijven maar nee.. Ik weet niet waarom, maar kan jij je het voorstellen dat Nederland oorlog heeft? Ik niet.

Ik denk dat als er dan ooit oorlog zou zijn ik verdomd bang zou zijn, waarschijnlijk mijn ouders zou vragen als we zouden kunnen vluchten naar een land waar het veilig is. Het liefste zo ver weg van Nederland en een land wat niks met die hele oorlog te maken heeft. Verder zou ik proberen om alles wat gebeurd bij te houden, als dit nou op mijn blog is of in een klein schriftje. Want zulke dingen mag je niet vergeten en ook de generaties na mij zouden het niet mogen vergeten.

Wat ik voornamelijk zou doen is dan toch hopen dat het snel voorbij is, dat het niet lang duurt en dat alles weer goed komt.

Natuurlijk ben ik nu erg benieuwd wat jij zou doen als het oorlog zou zijn in Nederland (of waar je woont)!? Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top