JUST DUTCH TAG


Hello! Voor vandaag heb ik weer een nieuwe tag. Ik ga hierin vragen beantwoorden over verschillende Nederlandse onderwerpen. Laten we beginnen!

1. Één of meer koekjes bij de thee?
Meer.. Ik hou van koekjes. Ook al drink ik eigenlijk amper thee en eet ik gewoon koekjes.

2. Wat is je favoriete stampot?
Ik hou totaal niet van stampot. Ik heb gewoon een hekel aan stampot omdat ik het echt niet lekker vind. Eigenlijk ben ik dus niet echt een typische Nederlander, oeps.

3. Welke Nederlandse feestdag vind je het leukste?
Sinterklaas! Ik vier dit altijd met familie door suprises te maken en dit vind ik altijd zo gezellig en leuk om te doen. Daarbij hou ik ook van pepernoten en dat is dus mijn dagelijkse maaltijd vanaf november.

4. Wat is jouw favoriete accent?
Ik heb vrienden uit Limburg en ik vind hun accent eigenlijk wel leuk! Soms versta ik er alleen helemaal niks van, haha. Ik woon zelf in Twente dus ik vind een Twents accent ook wel leuk, met die lange o's.

5. Welk woord is voor jouw typisch Nederlands?
Ik denk eigenlijk aan stroopwafels en hagelslag.. Ook al is dit meer eten, het woord is ook typisch Nederlands vind ik zelf.

6. Welk typisch Nederlands gebruik vind je het leukste?
Tja, ik weet niet goed als Sinterklaas nou echt een gebruik is maar ik ga toch Sinterklaas zeggen. Sorry als het fout is haha!

7. Welk Nederlandse gezegde is jouw favoriete gezegde?
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Deze is gewoon te waar en klinkt tenminste niet zo dom zoals sommige gezegdes.

8. Wie vind jij de leukste BN'er?
Ilse DeLange! Ze komt uit Twente, net zoals ik zelf, en ik vond haar in de Voice echt heel leuk.

9. Wat vind je het mooiste Nederlandstalige liedje?
Ik haat Nederlandse muziek op Lil' Kleine, Ronnie Flex en een paar anderen na. Dus ik ga dan denk ik voor 1,2,3 van Lil' Kleine en Ronnie Flex omdat het gewoon een feestnummer is. Of Krokobil van Yellow Claw want daar heb ik mooie vakantieherinneringen aan.

10. Haring, ja of nee?
NEE.

Dan was dit het alweer! Hopelijk vonden jullie het een leuke tag. Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top