ONLINE DATEN!? | MIJN GEZEIK + TIPS



Hey! Er zijn de laatste tijd zoveel dingen die ik me eigenlijk wel eens afvraag.. Over allemaal verschillende dingen. Vandaag wil ik het met jullie over één van die dingen hebben, volgens mij heb ik het al eens eerder gedaan maar ik kan nooit echt goed precies vertellen wat ik bedoel voor mijn gevoel. Vandaag doe ik een poging toe. Let's talk about whatsapp relaties!

Het meest gelezen artikel op mijn blog is een artikel waarin ik zeur om whatsapp relaties, om wat voor een onzin het wel niet is en bla bla bla. Vandaag breid ik het iets uit en ga ik het hebben over het begrip internet relaties, online daten. Als het nou via een date site / app is, via Ask.fm (oh man..) of via Whatsapp.

Tinder & Hot or Not
Toen ik in de brugklas zat had ik een beetje die minderjarige versie van Tinder, minder serieus en echt meer voor mensen van mijn leeftijd. Nou wat was dat leuk.. Thanks to een vriendin van me was één of andere vreemde jongen op me en toen begon dus al mijn haat tegen online relaties. Tinder is volgens mij gewoon precies hetzelfde, vindt je een jongen/meisje leuk dan swipe je hem naar de ene kant en vindt je hem niet leuk dan swipe je hem weer weg. Next. Ik vind het nogal beoordelen op uiterlijk allemaal.. Maar ja, het is wel humor alleen als je er nou echt een relatie van kunt krijgen is voor mij nog de vraag. Eigenlijk denk ik het niet. En dan vragen je kinderen later, "Mam hoe heb je pap leren kennen?" "Ja via Tinder."

Whatsapp
Ja natuurlijk. Wil je een relatie met een random persoon, dan app je er lekker mee!!! Ik heb zelf wel eens geappt met een jongen die ik gewoon niet kende (serieus, ik had hem nog nooit gezien of gesproken) maar hij was helemaal van de hartjes smileys en van ja ik ben op je. SORRY MAAR HOE KUN JE OP IEMAND ZIJN VIA WHATSAPP!? Ja, ik maak me hier super boos om.
Je. Kunt. Niet. Op. Iemand. Zijn. Die. Je. Niet. Persoonlijk. Kent. Sorry voor al mijn negativiteit, maar als jij weet hoe mensen op iemand worden via whatsapp leg het me uit. Dan ben ik misschien ooit wat minder bitter hierom.
Kijk wil je appen met iemand, oké en heb je daar fix mee oké. Doe je ding weet je. Maar ga niet alleen maar appen. Zorg er voor dat jullie elkaar tenminste kennen en ook in het echte leven (je weet wel zonder een schermpje ertussen) kunnen praten. Oké, sorry voor mijn woede.

Ask.fm
Oké, bereid je voor op agressie.
Een week of twee geleden kwam ik er achter dat mensen met elkaar fix zoeken via Ask.fm. Hoe? Nou, het is heel simpel. Je gaat naar Ask.fm als je nou een echt profiel wil of een neppe het kan allemaal. Je zoekt een jongen/meisje uit en gaat hem/haar een beetje vragen stellen Bijvoorbeeld: hey schat xx en als hij net zo idioot is als jij bent dan heb je al snel een klik. Dan kunnen jullie gesprekken voeren via Ask.fm, hoe leuk is dat!? En natuurlijk kunnen jullie uiteindelijk nummers uitwisselen en overgaan op een whatsapp relatie.
Geweldig!!!!!

Snapchat
Tja, waarom ook niet. Het enige voordeel is dat je de hele dag foto's kan sturen en je hierdoor bijna zeker weet dat degene met wie je praat echt is. Maar hey, schrik niet als je ineens een geslachtsdeel in je scherm krijgt want tja sommige mensen doen dit. Serieus, sommige mensen vinden dit normaal om te doen via snapchat. Maar val je hierop, dan is Snapchat het datingsplatform voor jou.

Omegle
Omegle is zo'n site waar je meer pedo's ziet dan waar dan ook. Toch is het gewoon grappig om soms op te zitten want er zijn ook leuke mensen waar je eens me kan praten. Ik zit eigenlijk bijna nooit op Omegle en als ik het doe is het met vrienden. Doe je dit alleen, dan ben je pas echt een slachtoffer voor de pedo's. Zoek je een relatie met een pedo? Kijk op Omegle.

Oké, sorry voor dit hele negatieve gedoe. Om het goed te maken heb ik een paar tips voor de mensen die na deze negativiteit nog interesse hebben voor online daten.

1. Ontmoet elkaar zo snel mogelijk.
2. Weet zeker dat je online vlam echt is, ga bellen of skypen.
3. Stuur pas allemaal love smileys als je het meent, anders wordt het awkward later.
4. Wees de hele tijd eerlijk, geloof mij maar anders wordt het awkward en daar wordt je niet gelukkig van.
5. Probeer ruzie te voorkomen, hebben jullie toch ruzie praat het dan uit via het bellen.
6. Laat merken dat je wil afspreken.
7. Zoek geen fix via app voor het fix hebben, als je niet op iemand bent laat het dan lekker zo.

En dan was dit mijn haat voor vandaag! Dit is gewoon iets waar ik me te erg aan irriteer, oeps. Ik ben natuurlijk heel benieuwd naar jullie mening over het online daten dus vertel het me zeker! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top