WAT ALS #4


Hey! Voor vandaag heb ik weer een nieuwe wat als. Ik heb deze wat als al een beetje behandeld in de eerste wat als tag maar nu wil ik er wat dieper op in gaan. Wat als ik in de politiek zou zitten?

Als ik in de politiek zou zitten, man oh man maak je borst maar nat want ik ben gewoon niet tevreden over hoe bepaalde dingen gaan in Nederland. Bijvoorbeeld de vluchtelingen crisis, de discriminatie die als het ware mag omdat het vrijheid van meningsuiting is en in sommige gevallen de gevangenis straffen. Dit zou ik dus zeker laten weten aan iedereen.

Ik zou proberen om problemen aan te pakken en met goede oplossingen te komen. Duidelijk te zijn en niet te saai zodat mensen niet in slaap vallen als ik praat. Misschien dat ik een soort voorlichting zou laten organiseren die je in de tweede klas verplicht krijgt waarin er vertelt wordt dat er geen verschil is tussen Nederlanders en (bijvoorbeeld) Turken over wie goed en wie slecht is. Ook zou ik op elke school een (anoniem) onderzoek willen doen over pesten, kijken hoeveel mensen er gepest worden en dan de school dit laten weten zodat het aangepakt kan worden.

Verder zou ik mijn mening echt eens goed duidelijk maken aan Geert Wilders.. Om precies te zijn, het liefste zou ik hem als een vluchteling terug sturen naar een land. Bijvoorbeeld dat die verplicht naar Syrië moet en vanaf daar als vluchteling maar in Nederland moet zien te komen. Waar hij vervolgens een paar jaar mag blijven in een vluchtelingenkamp en dan weer naar Syrië moet. Alleen al om hem te laten zien dat we juist vluchtelingen moeten helpen. Hij is niet de enige hoor maar wel één van de mensen die dit het hardste nodig is.

Ik denk dat mijn meeste aandacht zou uitgaan naar het vluchtelingen probleem. Het bedenken van een goede en werkende oplossing hiervoor. Dit is nou eenmaal moeilijk en tijdrovend. Als ik nu een oplossing zou moeten verzinnen zou ik eigenlijk gewoon geen idee hebben. Ik denk dat ik dan iets zou zeggen zoals: zorg voor betere kampen, ga de procedure zo snel mogelijk af (controleer goed als de mensen eerlijk zijn en niks van plan zijn) en laat ze dan hier wonen. Geef ze een verblijfsvergunning maar hou ze voor de zekerheid nog even in de gaten, gewoon om zeker te weten aangezien IS ook nog bestaat. Maar stuur ze vooral niet weg.

Het ergste wat ik in Nederland vind is het wegsturen van mensen nadat ze hier wonen en een leven hebben opgebouwd. Dit klopt niet en kan niet. Als iemand hier al vijf jaar woont dan stuur je ze niet meer weg! Verblijfsvergunning of niet, je kunt dit simpel weg niet maken en dat is iets wat ik de regering maar al te graag duidelijk zou willen maken.

Dan is dat eigenlijk wat ik voornamelijk zou doen als ik in de politiek zou zitten, ik ben er van uit gegaan dat ik kon spreken in de Tweede Kamer trouwens. Liefs,

Wat zou jij doen als je in de politiek zou zitten?

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top