ASMR


Hey! Een tijdje terug heb ik kennis gemaakt met ASMR door Kayleigh, een vriendin van mij. Eerst had ik een beetje zoiets van wat is dit nou weer maar nu.. Vandaag ga ik jullie wat vertellen over ASMR. Lets start!

De afkorting ASMR staat voor Autonomous Sensory Meridian Response. Het houdt in dat je kijkt naar video's maar eigen voornamelijk naar de geluiden luistert. Deze geluiden laten tintelingen ontstaan bij sommige mensen. De tintelingen kunnen op verschillende plekken zitten maar vaak in je rug of bij je hoofd. Van ASMR kunnen heel veel mensen fijn slapen en worden ze er rustig van. Het is heel relaxend en fijn om naar te luisteren.
Je hebt veel verschillende soorten ASMR.. Bijvoorbeeld rollenspel, een bekend voorbeeld is de 'ik maak je op' video waarin de ASMR maker je opmaakt met make up. Maar je hebt ook dingen zoals tikken (tapping) hierbij wordt er veel met de nagels/vingers op verschillende voorwerpen getikt. Er is ook zoiets als eet geluiden, dit vind ik persoonlijk maar niks of gewoon fluisteren waarin er random woorden fluistert worden. Er is nog veel meer! Zoek het maar eens op op YouTube en er gaat een nieuwe wereld voor je open.


Er zijn erg veel ASMR artiesten op YouTube, voornamelijk zijn ze internationaal en ze praten dus lang niet allemaal Nederlands. Zoek je toch iets Nederlands? Dan raad ik je TiaraASMR en Nina ASMR aan, ook Beautygloss heeft een paar video's.

Ik zelf vind ASMR heel fijn om s' avonds voor het slapen nog naar te luisteren, ook tijdens het bloggen luister ik er wel eens naar. Tijdens de toetsweek vond ik het ook ontzettend fijn! Ik krijg zelf niet echt veel van die tintelingen maar het is wel gewoon heel relaxend. Als ik dan toch tintelingen krijg is het vaak bij mijn rug. Eerst was dat best wel apart, haha.


Zelf vind ik de nail tapping video's erg fijn! Dan word er met behulp van je nagels op van alles en nog wat een beetje getikt. Ook vind ik rollenspellen best wel fijn om naar te kijken.

Nu ben ik eigenlijk best wel benieuwd of jullie al wat wisten over ASMR? Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top