AUTOREIS TIPS


Hey! Het is ondertussen al zover dat iedereen (bijna) op vakantie gaat.. Voor wat mensen betekend dit ook lang in de auto zitten en is er een hele grote kans dat je je dood verveelt in de auto. Vandaag geef ik wat tips om de autoreis iets dragelijker te maken. Lets go!

Muziek
Ik zelf luister altijd muziek in de auto. Nu ik dit schrijf moet ik nog muziek op mijn eigen telefoon en iPad regelen maar heb ik al wel een playlist gemaakt voor in de auto. Dit is niet één en al mijn muziek maar het is wel chill dat ik sowieso wat goede muziek heb in de auto. Als ik dan ook nog voor mijn eigen muziek zorg op mijn telefoon komt het helemaal goed.
Het chille aan muziek luisteren is punt één, het is muziek en punt twee je kunt iedereens stem en alle andere irritante geluiden er mee wegkrijgen. Zitten er mensen in de auto te praten terwijl je echt moe bent dan zet je gewoon je muziek wat harder.

Lezen
Voordat ik op vakantie ga zorg ik altijd dat mijn Ereader weer vol staat met allemaal nieuwe boeken, dit is niet alleen fijn voor tijdens de vakantie zelf maar ook voor in de auto. Kies een goed boek uit, bijvoorbeeld een boek die je altijd al wou lezen, en ga dit lezen. Als je nou eenmaal in het boek zit dan ben je zo een paar uur bezig.

Series & Films
Ik kijk ook erg vaak series of films via mijn laptop onderweg. Ik zet een paar mooie films op mijn laptop of een bepaalde serie en dan kan ik dit gewoon kijken. Hiermee ben je ook wel een tijdje bezig.. Wel gaat je laptop opgegeven moment leeg. Ik heb in de auto een speciale oplader maar als je dit niet hebt dan is die dus leeg na een tijdje. Ik denk na twee films?

Fijne kleding
Zorg dat je fijne kleding draag tijdens de autorit. Wanneer je kleding draagt die je snel irriteert, niet perfect past of die gewoon irritant zit krijg je daar last van. Al kies je je lelijkste kleding uit er zijn toch maar weinig mensen die je zien! Ik weet nog niet wat ik ga dragen in de auto, ik denk gewoon een kort broekje en een croptop maar ik zie het wel. Nu ik er zo over nadenk is een sportbroekje misschien ook wel chill.

Genoeg eten & drinken
Serieus zorg dat je hiervan genoeg hebt want anders is iedereen zo chagrijnig. Als ik onderweg ben staat er altijd een bak met allemaal verschillend voedsel tussen mij en mijn zusje in. Snoep, koekjes maar ook chips. Het is meestal zo dat we allebei een bus Pringles hebben. Ook genoeg drinken is erg belangrijk want de hele tijd dorst hebben is nou ook niet echt fijn. Koop gewoon een paar flesjes of blikjes van drinken wat je lekker vindt. Hou er wel rekening mee dat niet alles koel blijft behalve als je een koeltas hebt.

Autobingo
Ik deed dit vroeger bijna altijd in de auto. Neem met (bijvoorbeeld) je zusje een soort bingokaart waar bepaalde dingen opstaan die je onderweg tegen komt. Denk hierbij aan een motor, vliegtuig, een parkeergarage of een kamper. Kruis alles af wat je ziet. Misschien klinkt het kinderachtig maar het is best wel grappig en tja, dan heb je wel wat te doen he.

Slapen
Als je kunt slapen doe dit dan vooral. Wanneer je slaapt gaat er zo wat tijd voorbij en relax je ook nog eens. Ik zelf kan niet slapen in de auto en blijf dus de hele reis wakker (we rijden ongeveer 1200 kilometer) en dan ben ik die avond best wel moe. Bij mij thuis gaan we dan ook erg vroeg weg in de ochtend. Maar als je kunt slapen doe dit echt, de tijd gaat een stuk sneller zo.


Dan waren dit mijn tips! Hopelijk hebben jullie er wat aan. Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top