BLOG TIPS #2


Een hele tijd terug heb ik eens blog tips gegeven, ik wou dit eigenlijk nog een keer gaan doen. Ondertussen blog ik al een jaar en een paar maanden.. Ik ga niet zeggen dat ik een expert ben, want dit ben ik absoluut niet, maar het leek me erg leuk om gewoon mijn tips eens te delen.
De eerste keer dat ik blog tips gaf had ik het veel over het algemeen bloggen en niet erg over de inhoud. Vandaag wil ik het iets meer over de inhoud van het bloggen hebben, de inspiratie die soms weg is en de berichten. Voordat we echt beginnen wil ik wel zeggen: ik ben geen expert en dit zijn gewoon mijn tips, het is niet één of andere succes formule.

1. Inspiratie
Soms heb je van die momenten dat je gewoon echt geen inspiratie hebt.. Ga jezelf dan niet dwingen om te gaan bloggen dat levert toch weinig goeds op. Wat je op dat soort momenten het beste kan doen is je computer weg leggen en gewoon bezig gaan met iets anders, die inspiratie komt later wel. Heb je een moment heel veel inspiratie? Maak daar gebruik van! Bijvoorbeeld door veel vooruit te werken of door een lijstje te maken met allemaal ideeën.

2. Copyright
Even iets belangrijks! Gebruik je foto's in je berichten die niet van jou zijn? Geef dan een bron aan of vermeld dat de foto's niet van jou zijn. Ga vooral niet zeggen dat de foto's van jou zijn want daar kun je problemen mee krijgen. Ook ga geen gebruik maken van andermans artikelen. Je kunt wel iets citeren of een bron gebruiken maar zeg dan altijd waar je het vandaan hebt! Dit is echt oprecht belangrijk.

3. Eerlijkheid
Ook iets wat ik persoonlijk erg belangrijk vind is de eerlijkheid binnen de artikelen. Schrijf je een review? Hou deze dan zo eerlijk mogelijk. Eerlijkheid is oprecht erg belangrijk. Is de lippenstift niet zo fijn? Dan zeg je dat!

4. Afwisselen
Iets wat ik erg veel doe is afwisselen in wat voor een soort berichten ik post. Ik vind zelf dan ook alles leuk om te maken en om te doen dus dat helpt wel! Maar ik bedoel hiermee dat je niet drie dagen achter elkaar een review post, dan drie keer een OOTD en dan drie keer je mening over iets. Dit kun je beter een beetje door elkaar husselen zodat je blog afwisselend is. 

5. Spelling, grammatica en alinea's
Iets wat erg belangrijk is bij het bloggen is het letten op je spelling, grammatica en alinea's. Ik zelf vind alinea's misschien nog wel het belangrijkste! Je taal moet gewoon kloppen.. Anders schrik je lezers af met vreemde zinnen en dan klikken ze weg.

6. Goede foto's
Iets waar ik zelf altijd veel tijd aan besteed is foto's maken! Ik bewerk mijn foto's meestal qua helderheid en contrast zodat ze extra duidelijk zijn en er mooier uit zien. Mensen kijken namelijk naar de foto's die je gebruikt en daarom is het erg belangrijk om goede foto's te hebben.

7. Lange zinnen
Ik maak nog wel eens te lange zinnen voor mijn gevoel. Dit is niet altijd even fijn om te lezen.. Je kunt wel gebruik maken van lange zinnen alleen wissel het dan een beetje af met korte zinnen. Dat leest fijner.

8. Inleiding & slot
Ik heb altijd een soort kleine inleiding waarin ik vaak kort vertel waarover de blogpost gaat en vaak eindigt het met iets van lees snel verder. Persoonlijk vind ik het erg fijn om een blogpost te laten beginnen met een inleiding waarin vertelt wordt waarover het gaat. Ik laat mijn blogpost altijd eindigen met een slot. Vaak is dit een zin zoals: Dan was dit het voor vandaag. Hopelijk vonden jullie het leuk! Liefs, Ik vind het zelf altijd fijn om een echt einde te hebben en niet dat het plotseling stopt.

Ik hoop dat jullie wat hebben aan de tips hebben! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top