EEN EIGEN BOEK

Hey! Sinds groep zeven (of eerder) is het al één van mijn dromen om een eigen boek te schrijven en deze te laten uitbrengen. Vandaag wil ik jullie hier wat over vertellen! Lees snel verder..

Ik vond schrijven altijd al leuk om te doen, vroeger deed ik het ook veel. Dit kwam door mijn liefde voor lezen. Ik ging vroeger altijd naar de bieb en kwam met een tas vol boeken terug die ik vervolgens allemaal uitlas. In groep drie begon ik met het lezen van Harry Potter en wou ik altijd al graag een eigen boek schrijven, net zoals de schrijvers van wie ik de boeken las. Bijvoorbeeld J.K Rowling dus.

In groep acht werd dit serieuzer. Dat jaar schreef ik veel aan een eigen boek, ik was hier redelijk ver mee maar op begeven moment vond ik er niks meer aan. Ik was klaar met het hele idee en was er niet tevreden over. Ik heb hem nog wel en soms lees ik het eens terug voor de lol. Een beetje een typisch idee, het ging over een meisje dat was vermoord en twee politieagenten.
In groep acht begon ik ook met Wattpad, in die tijd was ik helemaal fan van Harry Styles en schreef ik daar fanfictie over. Ik heb toen best wel veel geschreven alleen na een tijdje was ik klaar met Harry Styles en maakte ik een nieuw account. Zo ging het een tijdje door en nu doe ik niks meer met Wattpad. Tijdens school heb ik hier ook gewoon de tijd niet voor, best wel jammer maarja.

In de tweede klas was ik wel zo van ik wil een boek schrijven net zoals als altijd al alleen wist ik niks. Dus ik deed er ook niks aan.. In de tweede klas was ik dan ook heel erg veel aan het bloggen en kostte dit nog meer tijd omdat ik het toen anders aanpakte. Nu is dat wel anders, ik weet vaak iets beter hoe ik het handiger kan aanpakken.

Sinds dit jaar weet ik iets meer welke richting ik precies uit wil met het schrijven, ook al wisselt het soms. Sciencefiction is één van de dingen waar ik echt eens over wil schrijven, dus over de toekomst want dat is heel vrij qua schrijven. Er zijn geen feiten over dus je hoeft er ook geen rekening mee te houden. Ik ben op dit moment bezig met een nieuw idee, het speelt zich af in de toekomst maar meer van sciencefiction heeft het ook niet echt. Geen aliens in elk geval ;)
Ik ga niet te veel vertellen over mijn nieuwe idee, haha. Maar het is een beetje met rampen op een bepaalde plek. Meer ga ik er nog niet over vertellen!

Later zou ik ook nog eens een echt volwassenen boek willen schrijven maar ik denk niet dat dat nu al lukt want ik ben zelf nog niet eens volwassen, haha. Maar dat was het alweer voor vandaag! Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top