HEX


Hey! Laatste tijd heb ik eindelijk weer meer vrije tijd gekregen en nu geniet ik er helemaal van. Ik was van plan om weer meer te gaan lezen en dat is precies wat ik heb gedaan. Ik ben naar de bieb geweest en heb wat boeken gehaald. Ik keek er heel erg naar uit om het boek HEX te gaan lezen omdat het me een prachtig boek leek. Nu heb ik hem al een weekje uit en vandaag vertel ik jullie meer over dit boek.


“Wie er wordt geboren is gedoemd er tot zijn dood te blijven. Wie er zich vestigt komt er nooit meer weg. Het ogenschijnlijk pittoreske dorpje Beek in de greep van de Wylerheks, een vrouw uit de zeventiende eeuw wier ogen en mond zijn dichtgenaaid. Zwijgend loopt ze door de straten en dringt ze de huizen binnen, nachtenlang staat ze aan je bed. Iedereen weet dat haar ogen nooit mogen worden geopend.

Er wordt alles aangedaan om haar aanwezigheid geheim te houden. Maar als een groep jongeren besluit viral te gaan met de heks, laat ze de moderne samenleving langzaam maar zeker afglijden naar middeleeuwse praktijken. En dan is de wraak van de Wylerheks nog niet eens begonnen...”

Dit was echt een boek wat me heel erg aansprak. Ik hou van de wat middeleeuws getinte boeken, dit kwam er niet veel in voor maar soms een klein beetje, daarnaast hou ik ervan als een oud tijdperk gecombineerd is met een nieuw tijdperk zoals in dit boek en tot slot vind ik het geweldig als een boek over heksen of mythes gaat. Ik hou van heksen, geen idee waarom, maar boeken over heksen zijn gewoon boeken die ik graag lees.

Omdat ik dit boek zo graag wou lezen had ik best wel hoge verwachtingen. Soms viel het me best wel tegen. Ik vond het een lastig boek om er in te komen want het ging van hak naar tak. Er waren veel verschillende personages vanaf het begin al. Toch waren alle personages erg mooi, ze hadden allemaal hun eigen verhaal. Het mooiste vond ik hoe realistisch ze waren geschreven.

De verhaallijn was soms wat lastig te volgen omdat er zoveel gebeurde of zo weinig. Het verhaal had hele mooie stukken waarbij ik het boek gewoon niet weg kon leggen maar het had ook wat mindere stukken. Het einde vond ik trouwens ook erg chaotisch, wat wel weer mooi was dat was dat het terug kwam op het begin van het boek. Dit was door een bepaalde zin. De vader-zoon relatie was ook echt heel mooi.

Het is een ontzettend mooi boek en ook echt een aanrader! Als je van dit soort boeken houd lees Hex dan vooral. Liefs,

CONVERSATION

0 reacties:

Een reactie plaatsen

Hey! Ik zou het erg leuk vinden als je een reactie zou achterlaten. xo Nienke

Back
to top